مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به پانا خبر داد:

‌آماده‌سازی بیش از 66 هزار کلاس، سوئیت و خوابگاه برای اسکان نوروزی فرهنگیان‌/ شروع ثبت‌نام از 20 اسفند

تهران (پانا) - مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از آمادگی6 هزار و 704 مدرسه برای طرح اسکان موقت فرهنگیان در نوروز 1403 خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
‌آماده‌سازی بیش از 66 هزار کلاس، سوئیت و خوابگاه برای اسکان نوروزی فرهنگیان‌/ شروع ثبت‌نام از 20 اسفند

سیدسعید مقدم‌زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همزمان با نزدیک‌شدن به ایام عید نوروز 1403، به ارائه گزارش اقدامات آموزش و پرورش در حوزه  گردشگری در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان پرداخت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: «وزارت آموزش‌و‌پرورش با ارائه خدمات ارزان و فراگیر در اقصی‌نقاط کشور بار سنگینی از دوش متولیان گردشگری کشور برداشته و عملاً نقش مهمی در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در مناطق محروم کشور داشته‌ است. همچنین تلاش شده است ارتقای سطح کیفی خدمات در جهت حفظ و ارتقای شأن و جایگاه فرهنگیان با حداقل هزینه و حداکثر خدمات فراهم شود لذا وزارت میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند علاوه بر رونق سفرهای گردشگران خارجی به کشور با کمک به گردشگری داخلی ‌در توسعه کیفی این صنعت درآمدزا اهتمام ورزد.»

به گفته این مقام مسئول 6 هزار و 704 مدرسه شامل 61 هزار و 451 کلاس جهت ارائه خدمات اسکان موقت فرهنگیان در نوروز  1403 آماده‌سازی شده‌ است. همچنین 300 اردوگاه (3000 سوئیت)، 50 مرکز (2000 خوابگاه) و تعداد 20 هزار و 158 نفر عوامل اجرایی آماده ارائه خدمات به فرهنگیان عزیز سراسر کشور هستند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پذیرش فرهنگیان به دو روش حضوری و رزرو اینترنتی انجام می‌شود، گفت: «فرهنگیان می‌توانند از تاریخ 20 اسفند 1402 با استفاده از سامانه متمرکز اسکان به آدرس Eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام کنند و پذیرش حضوری فرهنگیان از 28 اسفند 1402 تا 13 فروردین 1403 است.»

مقدم‌زاده در پایان بیان کرد: «پیش‌بینی می‌شود در نوروز 1403، 420 هزار خانوار به تعداد یک میلیون و 600 هزار نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرش شوند. همچنین 5 استان که بیشترین فراوانی پذیرش مسافران در نوروز 1402 را داشتند، استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و یزد است.»

‌به گفته مقدم‌زاده افرادی که در مراکز اسکان نوروزی پذیرش می‌شوند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. همچنین مدارس نوساز، بزرگ و با دسترسی آسان به طرح اسکان نوروزی اختصاص می‌یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار