هشدار سطح نارنجی نسبت به افزایش امواج دریا در جنوب کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا هشدار سطح نارنجی داد.

کد مطلب: ۱۵۰۵۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدار سطح نارنجی نسبت به افزایش امواج دریا در جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد جنوب شرقی در محدوده ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۸ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۱.۸ متر در مناطق دور از ساحل دوشنبه (۹ مهر) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، سه‌شنبه (۱۰ مهر) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس و چهارشنبه (۱۱ مهر) در در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

از اثرات این مخاطره می‌توان به خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک و نیمه سنگین، احتمال خسارت به کشتی‌ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری و خسارت به تاسیسات ساحلی و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی اشاره کرد.

سازمان هواشناسی نسبت به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی و تردد شناورهای سبک، محدودیت در تردد شناورهای نیمه سنگین و سنگین، محدودیت تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری، انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن، اتخاذ تمهیدات لازم جهت محدودیت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار