همایش سفیران سلامت فردا در مدارس مازندران برگزار می‌شود

ساری (پانا) - همایش سفیران سلامت به مناسبت هفته سلامت فردا یک‌شنبه دوم اردیبهشت در مدارس مازندران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۵۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش سفیران سلامت فردا در مدارس مازندران برگزار می‌شود

از اول تا هفتم اردیبهشت به نام هفته سلامت نامگذاری شده الست که شعار امسال آن «سلامت برای همه» است. روز شمار این هفته بدین صورت است: شنبه اول اردیبهشت؛ عدالت در دسترسی به خدمات سلامت؛ حق مردم، مسئولیت حکومت، یکشنبه ۲ اردیبهشت؛ سلامت برای همه، در همه جا، دوشنبه ۳ اردیبهشت؛ مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تعهد و مسئولیت‌پذیری نهادهای موثر، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت؛ حمایت از فقرا در دسترسی به خدمات سلامت، چهارشنبه ۵ اردیبهشت؛ ترویج سبک زندگی سلامت محور، پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت؛ اجتماعی شدن سلامت؛ انسجام اجتماعی، نشاط اجتماعی، جمعه ۷ اردیبهشت؛ منابع پایدار، جامعه سالم.

رضا صفایی رئیس اداره سلامت معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با پانا با اشاره به فعالیت ۷۶ هزار سفیر سلامت در تمامی مقاطع تحصیلی در مدارس استان اظهار کرد: ۱۵ درصد دانش‌آموزان هر مدرسه سفیر سلامت هستند که تحت نظر مجری طرح سفیران سلامت آموزش دیده‌اند.

او افزود: فردا در روز دوم هفته سلامت برنامه نمادین هفته سلامت در مدارسی که در هر شسهر به صورت نمادین انتخاب شده‌اند، با همکاری مرکز بهداشت آن شهر برگزار می‌شود. همچنین با حضور سفیران سلامت، همایش سفیران سلامت در این مدارس برگزار و از همکاران و دانش‌آموزان فعال تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش مازندران برگزاری کمپین آموزشی با هدف اصلاح الگوی تغذیه سالم برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی و نیز برگزاری نمایشگاه تغذیه سالم را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در مدارس برشمرد.

صفایی به برنامه‌های هفته سلامت ویژه کارکنان آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: با مرکز بهداشت شهرستان‌ها هماهنگی صورت گرفته تا در سطح اداره‌های آموزش و‌ پرورش ایستگاه سلامت برای انجام معاینات غربالگری فشارخون و دیابت در این هفته بر پا شود.

او همچنین از هماهنگی با سازمان جمعیبت انتقال خون استان برای اعزام خودروی سیار انتقال ذخون به اداره‌های آموزش و پرورش خبر داد.

صفایی تعداد مراقبان سلامت فعال در مدارس دولتی شهری ابتدایی را ۲۶۸ نفر اعلام کرد و یادآور شد: برای قدردانی از مراقبان سلامت و کارشناسان سلامت اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، گردهمایی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار