رئیس سازمان انرژی اتمی:

امروز کسی نمی‌تواند بگوید تحریم ها به‌خاطر ناسازگاری ایران است

محمودآباد (پانا)- رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز چهره واقعی استکبار آشکار و بی‌پرده است گفت امروز دیگر کسی نمی‌تواند بگوید که تحریم یا رفتار استکبار به‌خاطر ناسازگاری ایران است.

کد مطلب: ۱۴۹۹۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
امروز کسی نمی‌تواند بگوید تحریم ها به‌خاطر ناسازگاری ایران است

محمد اسلامی در یادواره شهدای شهرستان محمودآباد با بیان این که افتخارآفرینان بسیاری در این سرزمین آرمیده‌اند که باید منش و آرمان‌هایشان را بشناسیم و پیرو راهشان باشیم عنوان کرد: شهیدان جلوه‌های عینی و الگوهای معاصر عشق و ایمان‌ هستند.

اسلامی گفت: ایمان شهدا آن‌ها را در این مسیر قرار داده است؛ آنان زمانه و رسالت خود را درک کردند و بسیاری از شهیدان ما در سنین نوجوانی و جوانی آسمانی شدند، زمانی که وصیت‌نامه‌های آنان را می‌خوانیم به درک و شعورشان پی می‌بریم. به‌راستی که فرزند زمانه خود یعنی انقلاب اسلامی بودند و رزمندگانی آرام گرفته‌اند که هریک سهم مهمی را در زمان خودش ایفا کرده‌اند که باید برای ما عبرت باشد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر مدت ‌زمان بسیاری برای خدمت فرصت نداشتند اما جاودانه شدند؛ برای گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان است که هفته دولت را برگزار می‌کنیم، الگوی شهدای ۸ شهریور باید هر سال مرور شود و با خودمان نیز تطبیق دهیم تا بدانیم کجا ایستاده‌ایم.

رئیس انرژی اتمی با اشاره به جنگ اقتصادی که از سوی آمریکا علیه ایران آغاز شده افزود: هدف این جنگ تضعیف ارزش پول ملی و ایجاد نارضایتی در بین مردم برای شورش علیه نظام است که این جنگ اقتصادی به صورت سازماندهی شده و با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است.

اسلامی گفت: وجود ۱۷ هزار شهید ترور، از جمله ابزار و وسایلی بود که آمریکا از آن پشتیبانی کرد تا مغزهای متفکر انقلاب اسلامی را از بین ببرد و این نظام را ساقط کند و در بیش از ۲۰ سال گذشته سعی کردند در مسیر فناوری هسته‌ای و دیگر صنایع ما از جمله صنعت نظامی اختلال ایجاد کنند تا این صنایع موفق نشوند اما این صنایع برای کشور افتخارآفرین بودند و اکنون صنعت هسته‌ای ایران به عنوان یک صنعت سرآمد در کشور در جهان دارای رتبه است.

وی خدمت به خلق را جلوه زیبای عبادت دانست و ادامه داد: وفای به عهد، دستگیری از مردم، اقامه نماز، دستگیری از بینوایان، انجام به‌موقع وظایف، حضور در صحنه، مقاومت و یاری جبهه حق همگی مواردی است که در قرآن برای عمل کردن ما به آن اشاره شده است؛ هم اکنون چهل‌ سالگی انقلاب را پشت‌سر گذاشته‌ایم و بیش از گذشته به مفاهیم اصلی انقلاب نیاز داریم و در این راه نباید از ارزش‌های آن دوران فاصله بگیریم.

خبرنگار : یوکابد حسن‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار