500 فرهنگی و دانش آموز برگزیده لرستان تجلیل شدند

خرم آباد (پانا) - 500 فرهنگی و دانش آموز برگزیده لرستان در جشنواره موفقیت در سالن جلسات بانک صادرات خرم آباد تجلیل شدند.

کد مطلب: ۸۹۹۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
500 فرهنگی و دانش آموز برگزیده لرستان تجلیل شدند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این آیین گفت: هدف از این جشنواره که با حضور ۵۰۰ نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان در حوزه‌های تربیتی ورزشی و تربیتی برگزار می‌شود کشف استعدادهای دانش‌آموزان است.

رضا زینی‌وندمقدم شناسایی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری جشنواره موفقیت برشمرد و افزود: معرفی استعدادها و ایجاد زمینه‌ای برای ارائه ایده‌های خلاقانه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تجلیل از پیشکسوتان حوزه پرورشی، خیران، خانواده‌های شهدا، دارلقرآن‌های برتر و شوراهای دانش‌آموزی برتر را از بخش‌های مهم نخستین جشنواره موفقیت در لرستان اعلام کرد.

وی اظهار کرد: ساختن آدم و انسان کار دشواری است و هر آموزش و هر تعلیمی باید در راستای رساندن انسان به کمال انسانی باشد؛ چراکه رسالت انبیا در راستای رساندن انسان به سرمنزل مقصود است.

وی با ذکر این مطلب که در جای‌جای قرآن تزکیه مقدم بر تعلیم است و در جاهای دیگر تزکیه هم‌زاد و در راستای تعلیم است، اضافه کرد: یکی‌ از اهداف آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزشی است که اجرای این سند با رویکرد فرهنگی است.

قاسم ولی‌زاده معاون سیاسی استاندار لرستان نیز در این جشنواره بیان داشت: بسیاری از مدیران و مسوولان کشور پیشینه فرهنگی داشته و به نوعی به آموزش و پرورش وابسته هستند و این به برکت جمهوری اسلامی به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه از موضوعات محوری است که آموزش و پرورش باید به آن بپردازد و انتظار می‌رود از ظرفیت‌های مختلفی برای کتاب خوانی در دانش‌آموزان استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت: بحث تعلیم و تربیت را باید به بهترین‌ها سپرد چرا که سرنوشت انسان‌ها در گرو تعلیم و تربیت است.

اسدالله عباس‌زاده گفت: آنچه در قالب هنر به انسان می‌رسد ماندنی است و این نشان از اهمیت و تاثیرگذاری فعالیت‌های هنری و فرهنگی دارد.

وی تصریح کرد: ارزش فعالیت‌های فرهنگی و هنری به این نیست که فقط در قالب آنچه در جایگاه اداری به ما گفته شده عمل کنیم، بلکه در کارهای فرهنگی و هنری باید با دل و جان عمل کرد.

معاون آموزش و پرورش لرستان بر انجام کارهای خلاقانه تاکید نمود و گفت: پیش از این، جشنواره موفقیت به مدت 4 دوره در ناحیه یک خرم‌آباد برگزار شد و در سال جاری نیز اولین دوره آن را در سطح استان و در حوزه معاونت پرورشی برگزار کردیم.

در پایان این مراسم از برترین های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اهدا تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار