رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی:
مشارکت سایر دستگاههای اجرایی در رشد همه جانبه نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان بانیازهای ویژه موثر است
مشهد(پانا)- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: یکی از سیاستها و رسالتهای آموزش و پرورش استثنائی تمرکز بر مشارکت سایر دستگاههای اجرایی در رشد همه جانبه نظام تعلیم و تربیت به ویژه برای دانش آموزان بانیازهای ویژه است.
جواد روحانی، سرپرست ادارهکل کتابخانههای عمومی استان خراسان رضوی گفت: هدف ما مهارتآموزی و مهارتپروری در دانشآموزان بانیازهای ویژه است چون این افراد نیاز به منابع خاص با توجه به شرایط خوددارند .
وی افزود: اداره کل کتابخانههای عمومی استان به عنوان یکی از ارگانهای فرهنگی اصلی در این حوزه میتواند با ایجاد حس ترغیب و مشارکت در نویسندگان و انتشارات در مسیر تامین نظام برنامه درسی برای اجرای کیفی برنامه درسی دانشآموزان با نیازهای ویژه همراه و همگام ما باشد.
وی افزود: امروز کتابخانههای عمومی به عنوان مراکز اجتماعی محسوب می شوند به عبارتی مکان آموزشی و فرهنگی سوم بعد از خانه و مدرسه هستند و میتوان از کتابخانهها به عنوان مرکز غیر رسمی آموزش و پرورش در حوزههای مهارت آموزی، تربیتی و ... نام برد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی مناسبسازی های لازم درفضای کتابخانه ها متناسب با گروه های معلولیت ، تهیه کتب صوتی برای نابینایان در همه کتابخانهها، کتابهای مصور ویژه ناشنوایان به ویژه به روز رسانی فرهنگ مصور برای دانشآموزان ، استفاده از ظرفیت کتابخانههای سیار در مدارس برای دانشآموزان با نیازهای ویژه و برگزاری محفل ادبی با حضور دانشآموزان و همکاران نابینا را از جمله اقتضائات لازم دانشآموزان بانیاز ویژه و همکاران دارای معلولیت دانست.
سرپرست اداره کل نهاد کتابخانههای عمومی استان نیز با اشاره به ارتباط مستقیم آموزش و پرورش استثنائی با افراد نیازمند خدمات خاص، افزود: میتوان از ظرفیت کتابخانههای عمومی به عنوان فضاهایی برای ادامه و تکمیل رسالت اداره کل کتابخانه های عمومی استان استفاده کرد.
حسین نوربخش در خصوص برگزاری نشستهای کتابخوان با گروههای مختلف معلولین، استقبال از نشستهای ادبی و کتابخوان در بطن مدارس ، استقبال از اختصاص کتاب و فضای کتابخانهای در فضاهای مورد نظر آموزش و پرورش استثنایی قول مساعد داد.
ارسال دیدگاه