نقش روانشناسان و مشاوران در سلامت روان دانش‌آموزان

لرستان(پانا)-به مناسبت روز روانشناس و مشاور دولتشاهی، روانشناس و مشاور باسابقه، در گفتگویی با پانا به تشریح نقش این قشر در سلامت روان دانش‌آموزان پرداختند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد

 دولتشاهی در ابتدای صحبت خود، این روز را به تمامی روانشناسان و مشاوران کشور تبریک گفت و اظهار داشت: روانشناسان  و مشاوران نقش مهمی در سلامت روحی و روانی دانش آموزان دارند. 

وی افزود: در برخی مواقع افراد دچار مشکلاتی  از جمله استرس اضطراب می شوند، با گذشت زمان نمی‌توانند مشکل خود را حل کنند و این باعث  افکار منفی می‌شود. 

دولتشاهی در ادامه به برخی از وظایف اصلی روانشناسان و مشاوران اشاره کرد: "یکی از مهم‌ترین وظایف این است که با افراد در چند جلسه صحبت کنندو برخی مواقع با تجویز دارو ها افراد را آرام می‌کنند. مشاوران با مشاوره دادن به دانش آموزان آنها را برای انتخاب رشته راهنمایی می‌کنند. 

  در پایان به همکاری روانشناسان و مشاوران با والدین دانش‌آموزان اشاره کرد : در برخی موارد مشاوربا والدین دانش‌آموز تماس می گیرد یا به صورت حضوری مشکل  دانش‌آموز را از والدین جویا می‌شود. و اگر مشکل  دانش‌آموز حل نشود آنها را به مشاور و روانشناسی آموزش و پرورش اراع می دهند.  

حجم فایل ویدیویی : ۳۷.۲۵M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۵:۵۴ دانلود فایل
خبرنگار : فاطمه هادی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار