نغمه‌های آسمانی در حنجره نوجوان خرم‌آبادی

لرستان (پانا) - محمد‌طاها دالوند، نوجوان ۱۶ ساله اهل خرم‌آباد، در گفتگویی با خبرنگار پانا از عشق و شور خود به قرآن، مسیر پرفراز و نشیب تلاوت و همچنین دغدغه‌ها و امیدهایش برای آینده فعالیت‌های قرآنی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۴۶۹۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نغمه‌های آسمانی در حنجره نوجوان خرم‌آبادی

محمدطاها دالوند که در حال حاضر دانش‌آموز پایه یازدهم رشته علوم تجربی است، از سن ۱۰ سالگی با تشویق پدر و مادرش قدم در راه تلاوت قرآن کریم گذاشت و قریب به ۶ سال است که در این مسیر نورانی گام برمی‌دارد. او در این مدت با تلاش و پشتکار مثال‌زدنی، افتخارات متعددی در مسابقات قرآن و عترت کسب کرده است.

عشق به قرآن، هدیه‌ای الهی

طاها در ابتدای صحبت خود با اشاره به انگیزه‌اش برای ورود به عرصه تلاوت قرآن، گفت: «از دیدگاه مقام معظم رهبری، رسالت قاری قرآن این است که پیام نورانی خداوند را به مستمعین برساند. این موضوع، به همراه تشویق‌های خانواده و اساتیدم، انگیزه قوی‌ای در من ایجاد کرد تا با استعدادی که خداوند متعال به من عطا کرده است، بر زبانم کلمات نورانی وحی جاری شود.»

چالش‌های پیش‌روی فعالیت‌های قرآنی

این قاری جوان در ادامه به چالش‌های پیش روی فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: «امروزه فعالیت‌های قرآنی با سه نوع چالش مواجه شده است: چالش‌های اجتماعی، چالش‌های اقتصادی و نگاه ضعیف به بودجه فعالیت‌های قرآنی. کمبود بودجه، یکی از دغدغه‌های مهم جامعه قرآنی استان لرستان است. با وجود این چالش‌ها، من به عنوان عضوی از جامعه و قشر دانش‌آموز، در کنار درس و ورزش خود، خداوند توفیق داد که بتوانم خادم قرآن و قاری باشم.»

نقش هنر و رسانه در ترویج فرهنگ قرآنی

طاها دالوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش هنر و رسانه در ترویج فرهنگ قرآنی پرداخت و گفت: «هنر و رسانه از جمله کارآمدترین ابزارهایی هستند که می‌توانند فرهنگ اسلام ناب محمدی و معنویت قرآنی را به‌طور موثر در جامعه ترویج و اشاعه دهند. نشر آثار فاخر با محتوای معنوی و ارائه آموزه‌های قرآنی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثر داشته باشد.»

توصیه‌ای به هم سن و سالان

این قاری نوجوان در پایان صحبت‌های خود با لحنی صمیمی به هم سن و سالان خود توصیه کرد: «خودم و هم سن و سالانم را به پیشه گرفتن تقوای الهی و انس بیشتر با قرآن کریم و اهل بیت (ع) سفارش می‌کنم. قرآن دریای متلاطم از رحمت و فیض‌های الهی است. هرچه بیشتر با قرآن آشنا شویم، قطعاً بهرمندی بیشتری نصیب ما می‌شود.»

محمد طاها دالوند، نمونه‌ای از نوجوانان با استعدادی است که با عشق و شور به قرآن، در مسیر تعالی و کمال گام برمی‌دارد. امیدواریم که با حمایت و تشویق مسئولان و جامعه، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای این نوجوانان در عرصه‌های مختلف، به ویژه فعالیت‌های قرآنی، باشیم.

دانش آموز خبرنگار؛ محمدرضا ویسکرمی 

نویسنده : محمدرضا ویسکرمی خبرنگار : محمدرضا ویسکرمی عکاس : Mohammad Reza Veiskarami

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار