نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

ساخت مناسب مدرسه، پیشرفت کشور را به دنبال دارد

قم (پانا) - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، یکی از عوامل پیشرفت هر کشور را توجه به ساخت درست مدارس توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ساخت مناسب مدرسه، پیشرفت کشور را به دنبال دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش در آیین افتتاح طرح توسعه سه‌کلاسه مدرسه شهید مفتح روستای صرم قم اظهار کرد: پیشرفت هر کشور از مدارس آغاز می شود و بر این اساس اگر مدارس را درست بسازیم، کشور را ساخته‌ایم.

وی تصریح کرد: حرکت خوبی که برای توسعه فضاهای آموزشی استان قم به همت مسئولان و خیرین مدرسه‌ساز آغاز شده باید شتاب بگیرد و ما نیز برای کمک به این حرکت آماده‌ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان روایتی مبنی بر اینکه پرونده 3 دسته از افراد بعد از مرگ مختومه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس این حدیث، آن که فرزند صالحی را تربیت کرده یا کتابی مفید نوشته باشد در کنار فردی که بنای خیری از خود به جا بگذارد حتی پس از مرگ نیز صدقه جاریه خواهند داشت.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم، تعلیم و تربیت را پُراجرترین و اولویت‌دارترین کار در جهان هستی خواند و گفت: فلسفه وجودی انسان برای تربیت است.

رحیمی سپس به بیان خاطره‌ای از مرجع عالیقدر مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی پرداخت و گفت: ایشان در دیدار جمعی از معلمان فرمودند «اگر معلم‌ها بدانند که دانش‌آموزان از سوی امام زمان(عج) در نزد آنان امانت هستند، آنگاه اهمیت کار خود را درک می‌کردند.» به بیان دیگر ایشان به معلمان عزیز توصیه می‌کردند در این که امانت، فرستنده امانت‌ و امانتدار چه کسانی هستند، تدبر و تأمل کنند.

وی تصریح کرد: بحمدالله این روزها عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جهان حس می‌کنیم که این مهم مرهون عنایات پروردگار، رهبری‌های داهیانه حضرت آقا و همچنین ملت بیدار و همیشه در صحنه ما است.

مریم‌السادات باقری‌موسوی به عنوان یکی از خیّران این پروژه نیز در سخنانی با تقدیر از همه دست‌اندرکاران به ثمر نشستن این طرح توسعه و با بیان اینکه یکی از بانیان این طرح توسعه، مرحوم مادر همسر بنده بوده است، گفت: آن مرحومه در وصیت‌نامه‌اش نوشته است خدا را شکر می‌کنم که همگی شما دارای مدارج عالی تحصیلی هستید و از این رو از همه شما می‌خواهم تا مالی که پدرتان با زحمت به دست آورد و من نیز با صرفه‌جویی آن را حفظ کردم را در راه خیر، مصرف کنید.

این خیّر مدرسه‌ساز از همه معلمان و فرهنگیان خواست تا دانش‌آموزان را در راه خیر و لو در حد هزینه یک آجر برای مدرسه‌سازی آموزش دهند.

لازم به ذکر است در این مراسم از خانواده‌های رشیدی، رضایی، موجی، ظفری و موسوی که در طرح توسعه مدرسه روستای صرم مشارکت داشته‌اند، تقدیر و یاد مرحومان از این خیرین گرامی داشته شد.

تلاوت قرآن توسط دانش‌آموز محمدجواد خاوریان، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی دانش آموز امیرعلی نبوی و همچنین دکلمه دانش‌آموز محمدرسول رضایی، بخش‌های دیگری از این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار