صبح دریغای امت

قم (پانا) - صبحگاه دریغای امت، زمانی بود که خبر ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی از رسانه ها منتشر شد. گو اینکه خاک یتیمی بر سر امت شد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
صبح دریغای امت

خورشید خاکستری و چمن زار هایش خشک شد. غم و اندوه خیابان های متبرک شده با نام شهدا را پر کرده و مملو از جمعیت عظیمی، دل شکسته با چشم های اشکی بود. قهرمان قلوب مردم، از بین شان پر کشیده بود. همه امید و آرزو های آینده ای روشن که در قلب مردم خانه گزیده بود، جایش را با سوز و گداز عوض کرد.

بزرگمردی انقلابی که وجودش تسکینی بر دل های داغ دیده مادران، خواهران، دختران و همسران شهدا بود و صدای دلنشین سخن های امید بخشش دل های مشوش را آرام می کرد.

نزدیک نیمه خرداد سال 1368 بود که حضرت امام(ره) پس از طی یک دوره بیماری به ملکوت اعلا پیوست؛ اما روح ایشان تا همیشه همراه ملت ایران است.

امام شخصیت کاریزماتیک ویژه، روحیه بالا و حق طلبی داشتند که نمیتوانستند مردم ایران را زیر بار ستم هایی که توسط رژیم شاهنشاهی و کشور های بیگانه صورت می‌گرفت، ببینند.

ایشان بعد از سال ها تبعید با استقبال گسترده مردم مومن و انقلابی ایران در «۱۲ بهمن ۱۳۵۷» به آغوش ملت بازگشتند. جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ، حق آمد و باطل نابود شد.

آن امام بزرگوار با کمک مردم غیور ایران در تاریخ «۲۲بهمن ۱۳۵۷» پس از سال ها رنج و تبعید های پی در پی موفق شدند دست بیگانگان را که قرن ها بر ثروت و دارایی مردم کشورمان بود، کوتاه کنند.

 امام خمینی (ره) شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را به معنای کامل محقق کردند و بعد از سال ها سختی و تحقیر شدن، لبخند شادی و احساس آزادی را در سراسر وجود مردم افکندند.

هنگامی که امام در تبعید به سر میبردند، در اوج غربت به ایشان می‌گفتند: با چه یارانی میخواهی به اهدافت برسی؟ امام فرمودند: «یاران من در گهواره ها هستند» و این آیه را می‌نوشتند که انقلاب با شکوه ایران مصداق کامل این آیه است: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَى» بگو برای خدا دو به دو و فردی قیام کنید.

سال های دشوار و روز های پر حادثه ای را گذراندیم. بهمن، ماه نوید پیروزی و آزادی ملت ایران است؛ اما خرداد، مردان غیور و جان بر کف را در خود جای داده و از خون دلاوران وارسته ای که در راه خدا جان دادند، پاسداری می‌کند.

امام خمینی(ره) با نفس مسیحایی خود در دوران دفاع مقدس مردم را به صبر و مقاومت و جهاد در برابر دشمنان و دفاع از کشور و آرمان ها دعوت می کردند، به همین ترتیب بدون اینکه ذره ای از خاک خود را تسلیم دشمن کنیم پیروز و سربلند شدیم.

بعد از جنگ تحمیلی ملت ایران داغ دیگری را بر جان خرید. عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) را در صفحه تاریخی اش و در کنار نام شهدای قیام ۱۵ خرداد قم نوشت. اکنون در سال ۱۴۰۳ سی و پنج سال از رحلت امام خمینی(ره)میگذرد، در این دوران شهدای زیادی به ایشان پیوستند و در راه مملکت اسلامی ایران جان دادند.

آری، سی و پنج سال قبل بود که انتخاب رهبر معظم انقلاب پس از امام خمینی(ره) دلهای داغدار امت اسلامی را آرامش بخشید و امیدوار کرد.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دنیا انقلاب اسلامی را با راه امام خمینی(ره) می شناسد و این راه هرگز تمام شدنی نیست.

دانش آموزخبرنگار: فاطمه یوسفی

 

 

خبرنگار : فاطمه یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار