وزیر آموزش و پرورش در جریان دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهوری به قم اعلام کرد:

روزانه 8 مدرسه در دولت سیزدهم احداث شده است

۳ هزار استعداد برتر ملی بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

قم (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون 7 هزار مدرسه، معادل روزانه 8 مدرسه در سراسر کشور احداث شده است.

کد مطلب: ۱۴۷۳۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
روزانه 8 مدرسه در دولت سیزدهم احداث شده است

رضامرادصحرایی، امروز پنج‌شنبه در جریان دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهوری و هیات دولت به قم در نشست با مسئولان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم اظهار کرد: در استخدام‌های جدید آموزش‌وپرورش به دنبال این هستیم، کسانی معلم شوند که امانت ملت که اصلی‌ترین و ارزشمندترین امانت است را به خوبی و درستی امانتداری کنند.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی ما تقویت دانشگاه فرهنگیان است، اضافه کرد: امروز دانشگاه فرهنگیان، پردیس اختصاصی تربیت مربی پرورشی دارد که ۴۰۰ دانشجو، سال گذشته جذب کرده و این تعداد امسال به ۸۰۰ دانشجو افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که کنکور اختصاصی تربیت معلم برای نخستین بار برگزار شد، گفت: طبق آیین‌نامه استعدادهای برتر دانش‌آموزی که می‌توانند معلم شوند، امسال 3 هزار استعداد برتر ملی می‌توانند بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

صحرایی بیان کرد: سند ملی «آموزش به معلمان» در دانشگاه فرهنگیان پیگیری خواهد شد و در همین راستا آیین‌نامه مسیر رشد معلمی اکنون در حال پیگیری است و دستورالعمل مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب خواهد شد.

وی افزود: هفته گذشته، نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تصویب شد و ماده‌واحده آن نیز روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. امسال، سال ترمیم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش بر سند تحول بنیادین متمرکز شده و با اجرایی شدن آن، تحولی عظیم در آموزش و پرورش را شاهد خواهیم بود.

صحرایی تاکید کرد: باید به مسائل پیش روی آموزش‌ و پرورش، دوراندیشانه‌تر نگاه کرد و از فرصت‌ها به‌خوبی بهره برد.

وی با بیان اینکه لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون 7 هزار مدرسه، معادل روزانه 8 مدرسه در سراسر کشور احداث شده است. تلاشمان این است که از این به بعد مدارس به سبک معماری ایرانی - اسلامی ساخته شوند و در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرند.

صحرایی تصریح کرد: سرانه مدارس دولتی در راستای افزایش کیفیت خدمات به دانش‌آموزان باید افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار