دبیر ریاضی مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ اصفهان:

آموزش مهارت‌های زندگی به رفتار اجتماعی دانش‌آموزان کمک می‌کند

اصفهان (پانا) - دبیر ریاضی مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ اصفهان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی، کمک می‌کند تا دانش‌آموزان، رفتار مطلوب اجتماعی از خود نشان دهند و به دیگران کمک کنند تا این رفتار را در خود درونی کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت‌های زندگی به رفتار اجتماعی دانش‌آموزان کمک می‌کند

عفت زهیری، دبیر ریاضی مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ اصفهان در گفت‌وگو با پانا گفت: «از کودکی، منظم و منطقی بودم و شاید این ویژگی باعث شد در دوره‌ راهنمایی، بیش‌تر به ریاضی علاقه‌مند شوم. داشتن قواعد و قوانین در ریاضی برایم جذاب بود و باعث می‌شد این قوانین همیشه باشد و از آن‌ها در آینده هم استفاده کنم و چیزی غافلگیرم نکند.»

وی افزود: «ریاضی به علم اعداد معروف است اما نظم و تقارن و منطق آن برایم مهم است. این‌که با ۴ عمل ریاضی می‌توان خیلی از سؤالات پیچیده‌ ریاضی را حل کرد، برایم جذاب است. به‌طور مثال؛ در مسابقات جهانی ریاضی که برای دانش‌آموزان تا مقطع نهم برگزار می‌شود فقط با همین ۴ عمل اصلی می‌توانند سؤالات پیچیده‌ ریاضی را حل کنند.»

زهیری با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی که معلم را از سایر افراد متمایز می‌کند، گفت: «ویژگی‌هایی مانند تواضع و فروتنی، خوشرویی، صداقت، پرحوصله بودن، رازداری، مَحرم اسرار شاگردان بودن، رفتار خوب و مودبانه، معلم را از سایر افراد جامعه متمایز می‌کند.»

وی با بیان اینکه خود معلم، بهترین الگوی تربیتی برای دانش‌آموزان است، افزود: «یک معلم خوب می‌تواند مانند مادر دانش‌آموز با مهربانی یا روش‌هایی همچون گشاده‌رویی، احترام به شخصیت دانش‌آموزان، پرهیز از دوگانگی در رفتار و اعمال و گفتار خود می‌تواند یک الگوی خوب برای دیگر معلمان نیز باشد و سعی کردم این رفتارها را رعایت کرده و به دیگر معلمان نیز توصیه کنم.»

کارشناس ارشد رشته آموزش ریاضی و دبیر ریاضی مقطع اول دبیرستان موحددوست اصفهان با اشاره به ارتباط اثرگذار معلم با شاگردانش عنوان کرد: «اولین گام در ارتباط موثر به این صورت است که بین معلم و دانش‌آموز باید یک ارتباط عاطفی به وجود بیاید، نگاه و توجهی که معلم به دانش‌آموزان دارد باید تقسیم شود، مهارتی برای شروع درس یا مقدمه‌چینی جهت ورود به درس جدید داشته‌باشد، به‌درستی از زبان بدن استفاده کند، بازخوردهای مثبت به دانش‌آموزان بدهد و همچنین با به کار گرفتن حس شوخ‌طبعی می‌تواند اثرگذار باشد.»

زهیری در خصوص آمیخته شدن آموزش در مدرسه با مهارت زندگی بیان کرد: «آموزش مهارت‌های زندگی در مجموع به دانش‌آموزان کمک می‌کند که بر دشواری‌های زندگی خود غلبه کنند و توانایی دانش‌آموزان در برآورده کردن نیازها و خواسته‌های جامعه کنونی از طریق آموزش‌های مهارت زندگی تقویت می‌شود.»

وی افزود: «دانش‌آموزان به کمک این آموزش‌ها بهتر می‌توانند با مسائل و چالش‌هایی که دست به گریبان هستند یا مواجه می‌شوند، کنار بیایند و می‌توان به این صورت نیز گفت آموزش مهارت‌های زندگی باعث می‌شود توانایی تفکر انتقادی در دانش‌آموزان افزایش یابد که باعث می‌شود سطح فعالیت در زندگی و مسئولیت‌پذیری در شغل آینده و برنامه‌ریزی‌های بهتر در آینده افزایش پیدا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار