مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

فقط یک مترمربع با میانگین فضای آموزشی کشوری فاصله داریم

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت سرانه فعلی فضای آموزشی در استان قم حدود 4 مترمربع است و یک مترمربع با میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور فاصله داریم.

کد مطلب: ۱۴۶۹۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
فقط یک مترمربع با میانگین فضای آموزشی کشوری فاصله داریم

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم؛ علیرضا رحیمی در نشست هیات‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استانداری قم با اشاره به برخی آمار در زمینه آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و 573 مدرسه شامل بیش از 7 هزار کلاس درس در استان فعال هستند.

وی همچنین به تحصیل 305 هزار و 469 دانش‌آموز در استان اشاره کرد و گفت: سرانه فعلی فضای آموزشی در استان قم 4.2 مترمربع است که یک مترمربع، کمتر از میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور است و همین امر سبب شده تا بیشتر مدارس استان به صورت دوشیفت اداره شوند و با تراکم زیاد در کلاس‌های درس مواجه باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: البته باید توجه داشت که بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این عدد باید به 8 مترمربع برسد.

رحیمی به ضرورت همکاری و تعامل حداکثری دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در موضوع جهاد مدرسه‌سازی در استان پرداخت و ابراز امیدواری کرد که کمک به ساخت مدارس خیّری، اولویت نخست همه دستگاه‌ها و نهادهای استان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار