زنگ مقاومت در مدارس قم به صدا در می آید

قم(پانا)- فرمانده سپاه قم از اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس از جمله نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
زنگ مقاومت در مدارس قم به صدا در می آید

سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در نشست خبری تشریح برنامه های کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشته هفته دفاع مقدس در استان قم اظهار داشت: مراسم رژه نیروهای مسلح با سخنرانی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در روز پنجشنبه 31 شهریور برگزار خواهد شد.

موحد با اشاره به اهمیت فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد: هدف تمام دنیا در جنگ تحمیلی براندازی این نظام الهی بود اما توانستیم با ایمان و اراده مقابل این هجمه بایستیم و این پیروزی نتیجه اخلاص رزمندگان بود.

وی برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مراسم در سطح ملی با سخنرانی رهبر معظم انقلاب و به طور ویدئوکنفرانسی در مراکز استان ها از جمله موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار می شود.

فرمانده سپاه قم عنوان کرد: نمایشگاه دفاع مقدس با توجه به برگزاری کنگره شهدای استان قم برنامه نمایشی «فصل شیدایی» با موضوع سیر خلقت تا دستاوردهای اسلام و انقلاب و همزمان برپایی 40 غرفه دستاوردهای دفاع مقدس دنبال می‌شود؛ این برنامه 12 مهر در اردوگاه غدیر واقع در انتهای شهرک قدس آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه گلزارهای مطهر شهدا توسط یگان های مختلف نیروهای مسلح عطرافشانی خواهد شد، افزود: نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در مدارس و مساجد، رزمایش جهادی بسیج سازندگی و حضور نیروهای مسلح در مراسم خطبه خوانی حرم مطهر، بخشی از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

سردار موحد با بیان اینکه برای هفته دفاع مقدس امسال ۱۵۰ برنامه تدارک دیده شده، افزود: برپایی رژه نیروی‌های مسلح استان، حضور نیروهای مسلح در نماز جمعه، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اجرای برنامه خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اجرای برنامه‌های تئاتر، شب شعر و شب خاطره در مدارس و مساجد، برپایی یادواره‌های مختلف شهدا در سطح استان، تجلیل از سربازان نمونه، اجرای رزمایش جهادی از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: در هفته دفاع مقدس ۸ برنامه تلویزیونی و رادیویی و مستند نغمه‌های ماندگار ویژه مصاحبه با مداحان اهل بیت در دوران دفاع مقدس از رسانه ملی پخش می‌شود.

سرهنگ نعمت محسنی زرین فرمانده ارشد ارتش در استان قم نیز در این نشست از برگزاری رژه نیروهای مسلح به صورت همزمان در سراسر کشور یاد کرد و افزود: در استان قم نیز این رژه در عمود 47 بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد و در این مراسم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخنرانی خواهد کرد.

فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) ادامه داد: عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و سربازان بخش های دیگری از برنامه های ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس خواهد بود.

دانش آموزخبرنگار: مائده عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار