اختتامیه نخستین دوره استعدادیابی 100 نوجوان قرآنی در قم

قم (پانا)- آئین اختتامیه نخستین دوره استعدادیابی 100 نوجوان قرآنی مسجد باغ پنبه قم با حضور جمعی از مسئولان قرآنی استان در این مسجد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه نخستین دوره استعدادیابی 100 نوجوان قرآنی در قم

آئین اختتامیه نخستین دوره استعدادیابی قرآنی مسجد باغ پنبه قم همزمان با ایام ماه شوال با حضور جمعی از مسئولان قرآنی استان در این مسجد برگزار شد.
در این مراسم ، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از استعداد های طرح، علی اصغر شعاعی رئیس کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم ، به ارائه توضیحاتی درباره ی طرح استعدادیابی استانی پرداخت و اظهار داشت: طرح استعدادیابی استانی که ویژه دختران و پسران ۶ الی ۱۳ سال است، از یک الی دو هفته آینده با تبلیغات مجازی و رسانه ای آغاز می‌شود.
وی افزود: علاقه مندان و کودکان و نوجوانان واجد شرایط جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.nasimferdows.ir مراجعه کنند.
در ادامه بستان، از مسئولان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم با اشاره به اقدامات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در راستای ایجاد طرح های قرآنی در مساجد گفت: ایجاد طرح های قرآنی در مساجد و شرکت دادن اهالی محل، فعالیتی است که سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از آن حمایت کرده و این اتفاق در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پایگاه قرآنی شدن مساجد صورت می گیرد.
محمدحسن نوروزی‌منش، از قاریان نوجوان ممتاز کشور و مسئول این طرح نیز به بیان گزارشی از طرح پرداخت و گفت: این دوره که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شد، با هدف تربیت استعداد های قرآنی، تشکیل جلسات قرآن و کلاس های قرآنی تشکیل شد تا نوجوان ۸ الی ۱۶ ساله بتوانند از این کلاس ها و جلسات استفاده کنند.
نوروزی منش افزود: نوجوانان شرکت کننده در دوره، تماما بومی محل بوده اند که تعدادشان به حدود ۱۰۰ نفر می‌رسد که این فراتر از میانگین شرکت دانش آموزان در کلاس های قرآن پایگاه های مساجد است.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد جلسات قرآن و این طرح های قرآنی، بدون استمرار در طول سال ثمره ای ندارد و اصل بر استمرار این جلسات قرآن هست.
در پایان، از تمامی شرکت کنندگان در دوره استعدادیابی با اهدای جوایز نفیسی به رسم یادبود تجلیل بعمل آمد.
دانش آموزخبرنگار: محمدحسن نوروزی منش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار