مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:

آخرین وضعیت آموزش و پروش استان قزوین در مهر ماه بیان شد

قزوین (پانا) - نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گفتگوبا خبرنگار پانا گفتند : در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ از تمامی ظرفیت های آموزشی از جمله منابع انسانی کافی و مدارس جدید الاحداث در راستای اجرای پروژه ی مهر بهره گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۵۰۱۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حجم فایل ویدیویی : ۲۷.۱۳M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۶:۱۱ دانلود فایل

      نقی سیاهکالی مرادی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری پانا گفت: « بعد از سلام و صبح بخیر به همه معلمین و دانش آموزان و همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت

     ما در استان قزوین حدود ۲۳۰ هزار دانش آموز داریم. پروژه‌ای به نام پروژه مهر از ۲ الی ۳ ماه پیش آغاز شده است و همکاران بنده در کمیته‌های ۹گانه در حال بررسی موضوعات مختلف برای بازگشایی مدارس هستند .

               همچنین دیروز در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش کشور، آخرین وضعیت آموزش و پرورش استان قزوین گزارش داده شد.

           نقی سیاهکالی مرادی اظهار داشت : در بحث کتاب‌های درسی، در حوزه ابتدایی، حدود ۹۷ درصد از توزیع کتاب‌های درسی انجام شده است. همچنین ثبت نام‌های مدارس شکل گرفته است و معلمان عزیز  ابلاغ‌های خود را دریافت نموده‌اند و تقریباً آمادگی ۱۰۰ درصد برای بازگشایی مدارس وجود دارد.

         ایشان بیان نمود : همچنین امروز در جلسه‌ای که با حضور مدیران مدارس ابتدایی استان قزوین برگزار خواهد شد ، آخرین توضیحات و نکات در خصوص بازگشایی مدارس گفته خواهد شد.

          ایشان عنوان کرد: در حوزه متوسطه هم، به جز دانش آموزانی که دچار تجدید درسی هستند و مشکلاتی دارند که در شهریور حل خواهد شد، بقیه اقدامات لازم برای آنها انجام شده است.

          ایشان در ادامه بیان فرمود: بنده امیدوار هستم که امسال برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳،  با کمترین چالش و مشکل، انشاالله بتوانیم مهری ماندگار برای دانش آموزان عزیزمان رقم بزنیم.

          مدیرکل محترم فرمود: امسال نکته ای بسیار مهم در خصوص جذب نیرو وجود دارد.

         به فضل الهی امسال در جذب نیرو وضعیت خوبی داشتیم. در استان قزوین حدود ۶۰۰ نفر بازنشسته وجود دارد و بیش از هزار نفر جذب نیرو داشتیم ، که هم از طریق ماده ۲۸ و هم از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است. امیدوار هستیم که این اتفاق مثبت که باعث ایجاد تراز مثبت است، چالش سال گذشته ی که با کمبود معلم روبه رو بودیم را جبران کند و در حوزه نیروی انسانی هم مشکل خاصی نداشته باشیم.

ایشان در ادامه تصریح کرد: پروژه‌های جدید الاحداث هم، انشاالله با همکاری راه سازی ،اول مهر تحویل داده خواهد شد و ۳۱ مدرسه نوساز به تعداد مدارس استان قزوین اضافه خواهد شد.

ایشان در آخر توصیه ای به دانش آموزان داشتند : توصیه ایشان به دانش آموزان سه نکته بود.

               اولین نکته اینکه، دانش آموزان عزیز خوب درس بخوانند، دنیای امروز، دنیای علم و دانش است، اگر بخواهند پله‌های ترقی و موفقیت را طی کنند، مسیر آن از طریق مدرسه و تحصیل است.

                 نکته دوم اینکه، به مباحث ورزشی نیز توجه داشته باشند. مراقب ساختار و خوراک خود باشند، صبحانه میل کنند، خیلی پرخوری نکنند، خیلی کم خوری نکنند و غذاهای فست فودی نخورند و تغذیه سالم داشته باشند. ایشان در اهمیت صبحانه گفتند، نخوردن صبحانه باعث پایین آمدن قند خون و سردرد خواهد شد و در ادامه متوجه نشدن درس است.

               نکته سوم توجه به ارزش‌های اخلاقی و تربیتی است هم دانش آموزان دختر عزیزمان هم دانش آموزان پسر عزیزمان، نسبت به اخلاق، تربیت، عفاف و حجاب توجه ویژه داشته باشند و نکته آخر اینکه، احترام به پدر ومادر ، معلمان و ارکان مدرسه است که از مهم ترین وظایف دانش آموزان عزیز است. هرچه احترام و محبت بین معلم و دانش آموز بیشتر باشد ، فضای تعلیم و تربیت جو آرام تری خواهد داشت و دانش آموزان می‌توانند بهتر و راحت‌ تر به درس خود بپردازند و انشاالله به موفقیت برسند.»

 

خبرنگار : دانش آموز خبرنگار : سیده مهرسانا حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار