از کمیک استریپ شهید قرآنی مدافع حرم محسن حججی به ۳۰ زبان دنیا رونمایی شد

تهران (پانا) - مراسم رونمایی کمیک استریپ شهید قرآنی مدافع حرم محسن حججی به ۳۰ زبان دنیا در لانه جاسوسی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۰۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
از کمیک استریپ شهید قرآنی مدافع حرم محسن حججی به ۳۰ زبان دنیا رونمایی شد

مراسم رونمایی کمیک استریپ شهید قرآنی مدافع حرم محسن حججی به ۳۰ زبان دنیا در لانه جاسوسی برگزار شد.

قربانی مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآنی آیه در این مراسم گفت: شهید حججی به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان یک حجت خدا برای همه و الگوی عملی و عینی قرآن در عرصه شهادت است و نیاز است ابعاد زندگی او برای جوانان در دنیا و اقصی نقاط بیشتر تبیین شود.

او ادامه داد: بهترین زبان برای این تعبیر استفاده از زبان هنر و رسانه است تا بیشترین تاثیرگذاری را در این زمینه داشته باشد.

رحیم قربانی اضافه کرد: کشور ما الگوی مقاومت و ایثار است لذا باید این شخصیت‌ها بیشتر برای همه معرفی شود. امیدوارم بتوانیم رسالت شهدا را که با نثار جانشان برای سربلندی قرآن و کشورمان داشتند به سرانجام برسانیم.

مهدی حاجی قائم مقام موسسه فرهنگی قرآنی آیه درباره اهداف این کار گفت: اکنون در دنیای مدرن کمیک استریپ هستیم لذا مخاطبان بالایی دارد و به ابزار قوی در فضای مجازی دیده می‌شود.

حاجی گفت: اولین هدف روایت این موضوع است که امریکا از تروریسم حمایت می‌کند این موضوع در این داستان آورده شده است. همچنین در این داستان نشان داده شده که مبارزه با تکفیری تکلیف تمام ادیان و فرق یکتاپرست است. با این اقدام می‌خواهیم در جبهه فرهنگی و درقبال داعش حالت تدافعی به خود بگیریم.

او حضور پررنگ انقلابی ها را در فضای مجازی از دیگر اهداف این کار دانست و گفت: تلاش کردیم به ۳۰ زبان زنده دنیا این موضوع ترجمه شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

نیلی رئیس مجمع ناشران انقلاب در ادامه گفت: نگاه حضرت امام در منشور انقلاب اسلامی دیده شده است. در آن از هنر تعریفی کرده‌اند که قابل توجه است.

او افزود: داستان مصور سلسله‌وار زندگی شهید حججی را تبیین کرده‌ایم امیدواریم در بین علاقه‌مندان گفتمان انقلاب و امام جا بیافتد.

او همچنین گفت: شهید حججی به عنوان یک تابلویی از تفکر انقلاب و اندیشه‌های امام است که انتخاب شده است. روایت از این شهید روایت خواندنی خواهد بود. باید بتوانیم سبک زندگی حججی‌ها را تبیین کنیم.

در ادامه این مراسم، سردار نوعی اقدم، فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه طی سخنانی گفت: دو برادر پزشکم در شلمچه به شهادت رسیدند و گرفتگی صدایم از ترکشی است که به گلویم خورده است. امروز حدود ۷ سال است که به عنوان سفیر ملت قهرمان ایران در رکاب فرماندهان ولایت در سوریه افتخار حضور دارم.

او افزود: اهالی رسانه زبان گویای مقاومت هستند و در صحنه مقاومت، می‌توانند رسالت زینبی را داشته باشند.

سردار نوعی اقدم به پیشینه پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آن زمان جهان دوقطبی بود، یعنی هر انقلابی که رخ می‌داد یا به جانب شرق متمایل می‌شد یا به جانب غرب اما استراتژی انقلاب اسلامی، وابسته نبودن به شرق و غرب بود و به همین دلیل، به سومین قدرت جهان تبدیل شد. به همین دلیل مشکل ما با آمریکا هیچ زمان حل نخواهد شد و اگر زمانی دیدید که آمریکا از جریانی در داخل ایران حمایت می‌کند، آمریکا انقلابی نشده، بلکه آن جریان آمریکایی شده است.

این جانباز ۷۰ درصد ادامه داد: آمریکایی‌ها القاعده و طالبان را برای از بین بردن قدرت سوم جهانی سازماندهی کردند اما به دلیل تجزیه کردنش، موفق نشدند، بنابراین در جریان داعش سعی کرد اشتباهات قبلی خود را جبران کند. یعنی گروهی را که تربیت و تجهیز کرده بود، تجزیه نکرد، ضمن اینکه به آن جغرافیا (عراق و شام) و مسئولیت (تشکیل دولت اسلامی) داد. ضمن اینکه تاکتیک فشار از بیرون و آسیب‌پذیری از درون (قیام مسلحانه داخلی) را اجرا کرد.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) سوریه اظهار داشت: امام راحل برای محدود کردن اسرائیل در منطقه که تفکر «از نیل تا فرات» را پیگیری می‌کرد، حزب‌الله لبنان را حمایت کرد و حرکت اسرائیلی‌ها، کند، کانالیزه و متوقف شد. آمریکایی‌ها پی بردند که عراق و سوریه ستون فقرات هلال مقاومت است و اگر در این دو نقطه پیروز می‌شدند، حزب‌الله لبنان خلع سلاح می‌شد و دشمن به مرزهای ایران می‌رسید. ما برای دفاع از منافع ملی و امنیتی دورمان به سوریه رفتیم، چون ما طوری تربیت شده‌ایم که خودمان را برای انقلاب و امت فدا کنیم.

او گفت: آمریکایی‌ها به اروپایی‌ها هم خیانت کردند. اروپا از بازگشت عوامل داعش به اروپا وحشت داشت، برای همین برنامه ائتلاف علیه داعش را اجرا کردند اما آمریکا هر وقت می‌خواست مواضع داعش را بمباران کند، قبلش خبر می‌داد تا داعشی ها تخلیه شوند و سنگرهای خالی بمباران شود!

این فرمانده جبهه مقاومت گفت: آمریکا گفته بود حرکت از غیر مسیر جاده استراتژیک دمشق بغداد، غیر ممکن بود اما با توکل توانستیم موفق شویم و شهید حججی در مرزی ترین پایگاه ما در آن منطقه به شهادت رسید. آنجا هم آمریکا سلاح‌های سنگین ما را بمباران هوایی کرد و همزمان داعش از زمین حمله کرد. مقاومت و خون حججی‌ها ما را به مرز عراق رساند و کمر صهیونیست‌ها را شکاند. در نبرد اراده‌ها تعیین‌کننده است نه آهن پاره‌ها!

او گفت: تحقیق کردم و متوجه شدم ۲۰ اتفاق مشابه عاشورا در دفاع مقدس رخ داد اما در نبرد با داعش، ۲۱ اتفاق مشابه عاشورا رخ داد و آن «سر بریدن» بود!

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه، گفت: حدود یک هفته‌ای است که از سوریه آمده‌ام و انگشتری متبرک برای تقدیم به پدر شهید آورده‌ام. وی همچنین دو چادر به همراه بیرق متبرک به حرم حضرت زینب کبری(س) را به مادر و همسر شهید حججی تقدیم کرد.
پدر شهید محسن حججی هم در این مراسم گفت: ادامه مسیر انقلاب اسلامی، هزینه و بهایی دارد، گرچه برای من سخت بوده است اما این مسیر ادامه خواهد داشت و چه بهتر است که همه ما در این مسیر همقدم باشیم.

او با اشاره به تولید پینمای شهید حججی افزود: این هم به نوعی جنگ نرم و ادامه راه شهداست. امید که همه ما در این مسیر همگام باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار