رئیس شورای سیاستگذاری دومین جشنواره فیلم ایثار:

ماموریت ورسالت بنیاد توجه به مسائل هنری و تولیدات سمعی و بصری است

تهران (پانا) - محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و امور اجتماعی ینیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار یکی از ماموریت های و رسالت های تعریف شده برای بنیاد را توجه به هنر و تولیدات سمعی و بصری در تلویزیون معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۳۹۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت ورسالت بنیاد توجه به مسائل هنری و تولیدات سمعی و بصری است

به گزارش روابط عمومی دومین جشنواره ملی فیلم ایثار ، محمد حسن کاویانی با ارزیابی دوره اول و دوم جشنواره گفت: تولیدات بنیاد و بازخوردهایی که از جامعه دریافت کرده ایم نشان می دهد که جامعه نسبت به موضوع ایثار و شهادت علاقه مند است به آن شرط که اثر هنری بتوالند سلیقه مشکل پسند مردم را سیراب کند.

وی درباره تولیدات و برنامه های هنری بنیاد شهید گفت: در امور هنری بنیاد تلاش کرده ایم آثاری قابل فهم ، جذاب و فاخر در قالب های مختلف هنری تولید و عرضه کنیم. از این نوع آثار حمایت کنیم و سوژه های نابی که وجود دارد را در قالب خاطره ، وصایا و ... در اختیار جامعه هنری قرار دهیم تا زمینه تولید آثار ناب هنری قرار گیرند. طی سال های گذشته شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بوده ایم و نمونه آن برگزاری جشنواره ایثار است که با هدف حمایت از تولیدات سینمایی و مستند صورت گرفته است.

کاویانی راد جشنواره اول فیلم ایثار را که با استقبال اثر بخش هنرمندان روبرو شده بود را زمینه ای برای یک گام نزدیکتر به اهداف بنیاد عنوان کرده و افزود: دومین جشنواره در سال 97 با شعار "ترویج فرهنگ ایثار ، افزایش امنیت و آرامش" برنامه ریزی شد . احساس ما این بود که در شرایط امروز با حجمه های روانی که ذهن ها را درگیر کرده است ، احساس امنیت و آرامش با الهام از عنصر ایثار می تواند کارآمد باشد.

وی تاکید کرد : ما به این نتیجه رسیده ایم که ایثار در این زمینه می تواند اثر بخش باشد. پرداختن به آثاری که احساس امنیت و آرامش را ایجاد کند میتواند اثر بخش باشد.

وی هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در برگزاری دومین جشنواره فیلم ایثار را تشویق و ترقیب تولید کنندگان و توجه به موضوع ایثار اجتماعی عنوان کرده و افزود: بنا داریم ایثار اجتماعی مبنای فرهنگ ایثار قرار بگیرد. در عین حال توسعه مبادلات فرهنگی با این موضوع را مورد توجه هنرمندان قرار دادیم. ایثار اجتماعی قائده هرم ایثار است و باید به آن باور پیدا کنیم، در عرصه عمل مهارت لازم برای ان را کسب کنیم.

عضو شورای سایستگذاری جشنواره فیلم ایثار سومین هدف ما آشنایی جوانان با موضوع ایثار و شهادت بود. در این زمینه نوعی کار تربیتی و فرهنگی مهم را مد نظر داشتیم چرا که هنرمندان جوانی که در این مسیر قلم و قدم می زنند از آن تاثیر می گیرند.

وی درباره رابطه ایثار و اقتصاد مقاومتی نیز توضیح داد: برای مواجه با مشکلات اقتصادی نیازمند ایثار است. نیازمند شناخت ایثار است. ارتباط اقتصاد مقاومتی و مقاومت اقتصادی در مدیریت ایثار فردی و عمومی تعریف می شود. همان طور که ایثار برای تقویت نیروهای فردی و اجتماعی در مسئله عفاف و پاکدامنی و امنیت اخلاقی هدف گذاری شده ، در موضوع آسیب های اجتماعی می تواند راهکارهایی برای برون رفت از آسیب ها ارائه دهد. اگر مباحث دگرخواهی در بستر اخلاق و روانشناسی اجتماعی مورد توجه باشد ابزاری کار آمد و تاثیر گذار خواهد بود. همه این مباحث می تواند بوسیله ابزار هنر پرداخته شود.

محمد حسن کاویانی راد یکی از موضوعات مورد توجه جشنواره امسال را بانوان ایثارگر و. جانباز معرفی کرده و گفت: یکی از حوزه هایی که به آن توجه داشتیم آثار هنری با موضوع بانوان ایثارگر بود. بیش از سه هزار بانوی جانباز داریم. قربانیان و هزینه هایی که از جامعه زنان پرداخت شده بسیار بوده است و جادارد که بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید در پایان با اشاره به این که امسال چهلمین اثر از چهلمین سال چلچراغ انقلاب اسلامی را روشن با جشنواره فیلم ایثار روشن شد تصریح کرد: امروز رسالت بنیاد به سمت جهت دهی و حمایت و هدایت سوق پیدا کرده است. این راهبرد بر اساس نیاز روز شگل گرفته است. به جای تولید فرصت ، از فرصت ها حمایت می کنیم. از تولید محصول استاندارد حمایت می کنیم. مواد خام را تولید می کنیم و تولید نهایی را به نهاد ها و هنرمندان مختلف می سپاریم. برگزاری جشنواره های هنری بهانه ای برای فعال شدن انرژی های مختلف در این زمینه است. امیدواریم گام سوم را با نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم باشد تا اگر در شرایطی از این آثار حمایت نشد ، چنین آثاری تولید نشد هم بستر فرهنگ عمومی آن را مطالبه کند و به سمت تولید آثاری با این مضامین پیش برود.

دومین جشنواره ملی فیلم ایثار دوشنبه 1 مردادماه ساعت 17، با مراسم اختتامیه در تالار ایوان شمس برترین آثار بخش های هفت گانه خود را معرفی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار