توضیح معاون سیما درباره تغییر مدیران تلویزیون
تهران (پانا) - مرتضی میرباقری، معاون سیمای سازمان صداوسیما، در مراسم معارفه مدیران شبکههای یک و پنج از لزوم چابکسازی در تلویزیون سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی صداوسیما، او با قدردانی از تلاشهای علیرضا برازش تاکید کرد: در آرایش رسانهای جدید مدیران باتجربه در صف و مدیران جوان در ستاد قرار میگیرند. به این ترتیب حوزه عملیاتی چابک تر و سریعتر خواهیم داشت، بخشی که امروز نیازمند تحول و تغییرات اساسی است.
میرباقری مرکز طرح و برنامه سیما را در بهترین دوران خود توصیف کرد و گفت: خوشبختانه امروزه هیچ گونه کاستی در حوزه سیاستگذاری، راهبری و هماهنگی شبکههای سیما به چشم نمیخورد و نقشه راهی منجسم براساس افق رسانه ملی تدوین شده و در اختیار شبکه ها قرار گرفته است.
وی با ارائه آماری از نظرسنجیهای اخیر مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما گفت: این مرکز در پژوهشی میدانی ۱۰ قالب برنامهسازی را مورد بررسی قرار داده است و از شرکتکنندگان خواسته تا بیان کنند چه میزان محصولات داخلی یا خارجی در این سبد جای گرفتهاند.
معاون سیما با اشاره به حضور ۲۹۶ شبکه فارسی زبان در عرصه رقابت رسانهای اضافه کرد: براساس آمار این پژوهش ۷۲ درصد از مخاطبان در چهار قالب «فیلم و سریال»، «خبر»، «ورزش» و «طنز، تفریح و سرگرمی» محصولات داخلی را به نمونه خارجی آن ترجیح میدهند.
مرتضی میرباقری از هجمههای متعدد دشمنان انقلاب در طول چهار دهه مقاومت مردم سخن گفت و افزود: تاکنون تنها درصدی از ظرفیتهای فرهنگی، هنری و مدیریتی استفاده شده است و رسانه ملی برای دستیابی به حداکثر موفقیت نیازمند جذب ظرفیت های جدید در این عرصه است.
وی در پایان با قدردانی از تلاش های علیرضا برازش بر استفاده از تجربیات مدیران باسابقه در عرصه تلویزیون تاکید کرد و از مدیران جدید شبکه ها خواست تا با ارتقای سطح کیفی برنامهسازی زمینه های گسترش و تعمیق دین باوری و ارزشهای اخلاقی و انقلابی را فراهم کنند.
در ادامه این مراسم هر کدام از مدیران جدید و قدیم سیما سخن گفتند.
ارسال دیدگاه