توضیح معاون سیما درباره تغییر مدیران تلویزیون
تهران (پانا) - معاون سیما آرایش رسانهای جدید در تلویزیون را با هدف چابکسازی و انسجام در حوزه تولید، عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی سیما، مرتضی میرباقری در مراسم معارفه مدیران شبکههای یک و پنج از لزوم چابکسازی در تلویزیون سخن گفت.
وی با قدردانی از تلاشهای علیرضا برازش تاکید کرد: در آرایش رسانهای جدید مدیران با تجربه در صف و مدیران جوان در ستاد قرار میگیرند. به این ترتیب حوزه عملیاتی چابک تر و سریع تر خواهیم داشت، بخشی که امروز نیازمند تحول و تغییرات اساسی است.
میرباقری مرکز طرح و برنامه سیما را در بهترین دوران خود توصیف کرد و گفت: خوشبختانه امروزه هیچ گونه کاستی در حوزه سیاست گذاری، راهبری و هماهنگی شبکه های سیما به چشم نمی خورد و نقشه راهی منجسم براساس افق رسانه ملی تدوین شده و در اختیار شبکه ها قرار گرفته است.
وی با ارائه آماری از نظرسنجی های اخیر مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما گفت: این مرکز در پژوهشی میدانی ۱۰ قالب برنامه سازی را مورد بررسی قرار داده است و از شرکت کنندگان خواسته تا بیان کنند چه میزان محصولات داخلی یا خارجی در این سبد جای گرفته اند.
معاون سیما با اشاره به حضور ۲۹۶ شبکه فارسی زبان در عرصه رقابت رسانه ای اضافه کرد: براساس آمار این پژوهش ۷۲ درصد از مخاطبان در چهار قالب «فیلم و سریال»، «خبر»، «ورزش» و «طنز، تفریح و سرگرمی» محصولات داخلی را به نمونه خارجی آن ترجیح می دهند.
مرتضی میرباقری از هجمه های متعدد دشمنان انقلاب در طول چهار دهه مقاومت مردم سخن گفت و افزود: تاکنون تنها درصدی از ظرفیتهای فرهنگی، هنری و مدیریتی استفاده شده است و رسانه ملی برای دستیابی به حداکثر موفقیت نیازمند جذب ظرفیت های جدید در این عرصه است.
وی در پایان با قدردانی از تلاش های علیرضا برازش بر استفاده از تجربیات مدیران باسابقه در عرصه تلویزیون تاکید کرد و از مدیران جدید شبکه ها خواست تا با ارتقاء سطح کیفی برنامه سازی زمینه های گسترش و تعمیق دین باوری و ارزش های اخلاقی و انقلابی را فراهم کنند.
در ادامه این مراسم هر کدام از مدیران جدید و قدیم سیما هم به ارائه اظهاراتی پرداختند.
ارسال دیدگاه