در گفت‌وگو با پانا:

ابراهیم امینی: نوجوانی مهم‌ترین دوره زندگی‌ هر انسانی است

دغدغه هویت و فرهنگ را در «چشم بادومی» به تصویر کشیدم

تهران (پانا) - ابراهیم امینی، کارگردان فیلم سینمایی «چشم بادومی»، در نخستین تجربه کارگردانی خود به سراغ دغدغه‌های نوجوانان و موضوع هویت فرهنگی رفته است. او در این گفت‌وگو از علت انتخاب سوژه کی‌پاپ، همکاری با بازیگران جوان و دلیل استفاده از راوی در فیلمش می‌گوید.

کد مطلب: ۱۵۵۰۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم امینی: نوجوانی مهم‌ترین دوره زندگی‌ هر انسانی است

ابراهیم امینی، کارگردان فیلم سینمایی «چشم بادومی»، با اولین ساخته‌اش به سراغ موضوعی حساس و پرمخاطب رفته است: کی‌پاپ و دغدغه‌های نوجوانان.
امینی که پیش از این به عنوان فیلمنامه‌نویس شناخته می‌شد، در این گفت‌وگو از علاقه‌اش به دوره نوجوانی، چالش‌های انتخاب بازیگر و علت استفاده از راوی در روایت فیلم سخن گفته است که می‌توانید در مطلب ذیل بخوانید.

آقای امینی، چه شد که به سراغ سوژه کی‌پاپ رفتید که بیشتر برای دختران نوجوان جذاب است؟

البته این موضوع فقط برای دختران نیست، اما براساس پژوهش‌هایی که داشتیم، فراوانی علاقه به کی‌پاپ در میان دخترها بیشتر است. من از قبل دغدغه نوجوان را داشتم و وقتی با این موضوع روبه‌رو شدم، احساس کردم که موضوعی به‌روز است و شاید برای شروع و فیلم اول، گزینه مناسبی باشد چون تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

ساخت این فیلم دغدغه اصلی و شخصی شما بود؟

بله، دوره نوجوانی برای من همیشه دغدغه بوده است. فکر می‌کنم نوجوانی مهم‌ترین دوره زندگی من بوده است. به مسئله هویت، فرهنگ و ایرانیت هم خیلی فکر می‌کنم. سعی کردم این دغدغه‌های مختلف را در این فیلم بگنجانم.

انتخاب بازیگران چطور انجام شد؟ چقدر به آن فکر کرده بودید؟

بازیگران این فیلم، کست مورد علاقه من هستند. همکاری بسیار دلچسبی بود و به نظرم بازیگران فوق‌العاده‌ای هستند؛ خیلی همراه و همدل بودند. دو نوجوانی که در فیلم بازی کردند هم بسیار خوب بودند و امیدوارم آینده روشنی در انتظارشان باشد.

در آینده باز هم به سراغ موضوع کودک و نوجوان می‌روید؟

قطعاً. من باز هم درباره نوجوانان فیلم خواهم ساخت.

در مورد استفاده از راوی، معمولاً گفته می‌شود که در فیلم‌های جدید استفاده از راوی چندان توصیه نمی‌شود. چرا شما تصمیم گرفتید از راوی استفاده کنید؟

ببینید، اصول کلی و پیش‌فرضی در این مورد وجود ندارد. ممکن است در یک فیلم، استفاده از راوی جواب بدهد و در فیلم دیگری نه. ما مدل‌های مختلف روایت را امتحان کردیم؛ از روایت بدون راوی گرفته تا مدل‌های مختلف با یک راوی. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که استفاده از دو راوی برای این فیلم بهترین گزینه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار