جلیل اکبری صحت:
همکاری با رضا فرهمند یک انتخاب طبیعی بود
تهران (پانا) - جلیل اکبری صحت، تهیهکننده فیلم لولی، معتقد است که سینما نباید در تکرار مسیرهای قبلی متوقف شود و فیلمسازان باید به سراغ روایتهای جدید بروند.
![همکاری با رضا فرهمند یک انتخاب طبیعی بود](https://cdn.pana.ir/thumbnail/qaQbCR9DlMni/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHdLSDx1tb9cMsAIKXaKdntA,,/thum_914c36012f47add0-48a6dd272c5cd5-12b6c3728ebab44.jpg)
جلیل اکبری صحت، تهیهکننده فیلم لولی، درباره روند انتخاب کارگردان و چالشهای تولید این فیلم به پانا گفت: رضا فرهمند یکی از بهترین مستندسازان سینمای ایران است که هم سیمرغ گرفته و هم جوایز معتبر جهانی. برای من یا هر کس دیگری طبیعی است که بخواهد با چنین فیلمسازی کار کند. او سینما و ادبیات را خوب میفهمد و دغدغهمند است. مهم نیست که پیش از این در سینمای مستند کار کرده، مهم این است که درک درستی از سینما دارد. وقتی قرار است فیلمی بسازیم، نباید صرفاً دنبال تکرار تجربههای قبلی باشیم. سینما تعزیه نیست که هر بار همان مسیر را برویم.
وی درباره انتخاب این پروژه و ریسکهای آن افزود: برای ساخت یک فیلم داستانی، همیشه باید دلایل محکمی داشته باشی. مهمترین چیز برای من این بود که این قصه و این نگاه ارزش ساخته شدن داشت. طبیعتاً هر فیلمی ریسک خودش را دارد، ولی وقتی کارگردانی مثل رضا فرهمند پشت آن باشد، اطمینان بیشتری پیدا میکنید.
اکبری صحت همچنین به محدودیتهای بودجهای فیلم اشاره کرد و گفت: این فیلم یکی از کمهزینهترین تولیدات سینمای ایران در سالهای اخیر است. با این حال، تأمین بودجه مستقل برای چنین پروژهای همیشه کار سختی است. هیچ بودجه دولتی در این فیلم نبود، و ما با کمترین انحراف از برنامه مالی، کار را به پایان رساندیم. تولید فیلم با این شرایط، چیزی نیست که فقط یک یا دو نفر بتوانند انجام دهند، بلکه نیاز به تیمی همدل و همراه دارد.
وی در پایان، درباره شانس لولی در جوایز سینمایی گفت: برای من تعجبآور نخواهد بود اگر فیلم در بخشهای فنی و بازیگری نامزد شود. تجربههای متفاوتی داریم و در نهایت، فیلم است که باید خودش را اثبات کند.
جلیل اکبری صحت در پاسخ به پانا: سینما تعزیه نیست که یک مسیر را مدام تکرار کنیم
اکبری صحت، تهیهکننده فیلم لولی، در پاسخ به پانا درباره ساخت این فیلم گفت: وقتی قرار است فیلمی بسازیم، نباید صرفاً دنبال تکرار تجربههای قبلی باشیم. سینما تعزیه نیست که هر بار همان مسیر را برویم. گاهی لازم است ریسک کنیم و سراغ روایتهای جدید برویم.
ارسال دیدگاه