در گفتوگو با پانا:
وزارت آموزش و پرورش در فضاهای فرهنگی هنری میتواند موجب اتفاقات شگرفی باشد
تهران (پانا) - یک طراح بازی معتقد است وزارت آموزش و پرورش از ظرفیت بالایی برخوردار است و اگر در عرصه های مختلف فرهنگی هنری پیشقدم شود میتواند موجب اتفاقات شگرفی باشد.
طراحان بازی، میتوانند با خلق بازیهای باب میل و سلیقه کودکان و نوجوانان موجب رشد و پیشرفت آنها باشند، در همین بین با آرمین مسرور؛ یک طراح بازی گفتوگویی داشتیم که در مطلب ذیل میخوانید.
وزارت آموزش و پرورش چگونه میتواند بر طراحان بازی تاثیر بگذارد؟ و بازی های طراحی شده چطور میتواند سلیقه نوجوانان باشد؟
اول اینکه بازی های ما باید ظاهر جذابی داشته باشند و از لحاظ محتوایی،داستانی قوی باشند تا بتوانیم با مدیاهای دیگر مانند اینستاگرام یا بازیهای خارجی و یا حتی بازیهای دیجیتال رقابت کنیم همچنین بازیهای رومیزی باید از لحاظ فرهنگی آورده فرهنگی بیشتری داشته باشند. بیشتر بازی های کمک آموزشی فیزیکی هستند و این موضوع را نشان میدهد که ما خیلی چیزها را نباید مستقیم به مخاطب بگوییم به دلیل اینکه دانشآموز یا نوجوان از آن مسئله فراری میشود.
باید محتوای بهتری کار کنیم تا مخاطب در انتها پس از سرگرمی، آموزش هم ببیند و این رسوب فکری برای او ایجاد شود.
چگونه میتوان از ظرفیت آموزش پرورش و دانش آموزان برای تولید بازی های جذاب که با سلیقه آنها همخوانی دارد استفاده کرد؟ از استعدادهای مدارس هم میتوان استفاده کرد؟
بله این ظرفیتها وجود دارد و اگر مسئولین در آموزش و پرورش بخواهند میتوانند این اتفاق را رقم بزنند نه فقط درباره بازی های رومیزی، بلکه با بازی کردن میشود علایق ،ظرفیتها و استعداد آنان را کشف کرد و اینگونه آورده فرهنگی آن خیلی بیشتر از آن مدیاهای است که ما میشناسیم و روی آن کار میکنیم و در دنیا این سرمایه گذاری جواب داده است. حتی با بازی های فیزیکی که قابل لمس است با سرمایه گذاری بیشتر میتوان مطالب بسیاری را در این حوزه خلق کرد.
وزارت آموزش و پرورش در هر امر فرهنگی هنری پیش قدم باشد، میتواند موجب تحول شگرفی در عرصهها و حوزه های مختلف باشد همچنین دانش آموزان ما از استعدادهای خارق العاده بهرهمند هستند که از حضور آنها میتوانیم در فضاهای مختلف استفاده کنیم.
ارسال دیدگاه