در گفت‌و‌گو با پانا:

پایه علمی و فرهنگی و هنری در تمام موضوعات از کودکان آغاز می‌شود

نباید به جشنواره فیلم کودک و نوجوان نگاه کودکانه داشته باشیم

تهران (پانا) - یک هنرمند فعال حوزه کودک معتقد است جشنواره فیلم کودک یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال به حساب می‌آید زیرا کودکان مهم‌ترین قشر‌ برای فعالیت‌های هنری، فرهنگی، علمی و آموزشی و... هستند.

کد مطلب: ۱۵۰۸۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
پایه علمی و فرهنگی و هنری در تمام موضوعات از کودکان آغاز می‌شود

جواد انصافی در گفت‌و‌گو با پانا درباره جشنواره‌های مختلف مخصوصا جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: «از نظر من همه جشنواره‌ها مهم هستند چراکه جشنواره یعنی جمع‌شدن یک‌سری هنرمند کنار هم و تبادل نظر از آن‌ها و استفاده کم‌تجربه‌ها از تجربه‌داران عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری و تمام کسانی که در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند کسانی هستند که دغدغه فرهنگ و هنر ایران را دارند.»

انصافی درباره جایگاه جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: «این جشنواره هنوز به جایگاهی که باید نرسیده و چون جشنواره کودک نام دارد نگاه کودکانه‌ای به آن می‌شود و رسیدگی به این جشنواره هم همانند رسیدگی به یک کودک پیش می‌رود.»

وی افزود: «در صورتی که همه موضوعات ما از کودک شروع می‌شود و پایه علمی و هنری همه موضوعات از کودک آغاز می‌شود. همه این‌ها نشان از این است که کودک و نوجوان پایه و اساس فعالیت‌های علمی، هنری، فرهنگی و... هستند و اگر نباشند ریشه این اتفاقات کنده می‌شود.»

جواد انصافی در پایان گفت: «رسانه‌های مختلف، مخصوصاً تلویزیون و رادیو باید بیشتر درباره جشنواره کودک و موضوعات پیرامون کودک و نوجوان صحبت کنند تا شاید اتفاقاتی در این زمینه رخ دهد.»

خبرنگار : فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار