در گفتوگو با پانا مطرح شد
روایت مدیرعامل مرکز گسترش سینما مستند از برگزاری نخستین رویداد پرتاپ
تهران (پانا) - مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی معتقد است رویداد پرتاپ توانست نظر بسیاری از سرمایهگذاران و اهالی صنعت و هنر را به خود جلب کند.
محمد حمیدیمقدم در گفتوگو با پانا درباره برگزاری پیچینگ بینالمللی مرکز گسترش و سینمای مستند، گفت: «نکته و حفرهای که در سینمای مستند وجود دارد بحث بودجه است، بعضی وقتها بچهها فیلمهایی را مطرح میکنند که بودجه بالایی میخواهد و نمیتوانند آن را تامین کنند، نکتهای که به ذهن ما رسید پیچینگ بینالمللی بود که ۲، ۳ سال پیش برگزار کردیم ولی خیلی نمیتوانستیم سرمایه جذب کنیم و یا شرکای خارجی سرمایه گزاری بکنند، چراکه مناسبات و شرایط قراردهی و پرزنت کارها و طرحها دخیل بود.»
وی افزود: «به این رسیدیم که ابتدا مراحل داخلی را توسعه دهیم و اینکه بین کمپانیهایی که هستیم آیا میتوانیم یک کار مشترک راه بیندازیم. برای مثال یک مستندی که احتیاج به بودجه یک میلیارد و نیمی دارد نمیتواند تصویب شود اما اگر چند کمپانی با منافع مشترک و دیدگاههای مختلف دست به دست هم دهند اتفاقات بزرگی رخ میدهد. برای مثال یک فیلمی در حوزه حیات وحش است ولی یک بستر اجتماعی دارد و از یک طرف بحث محیط زیستی را هم پوشش میدهد و به راحتی این پروژه میتواند در راستای راهبرد ملی جلو برود، بر این اساس کمیته پیچینگ تشکیل شد و مهم این بود که خود رویداد مورد توجه قرار گیرد و ذیل جشنواره حقیقت قرار نگیرد.»
حمیدی مقدم اضافه کرد: «این رویداد به نام پرتاپ نامگذاری شد، ۱۱۲ طرح آمد و از بین آنها ۲۲ طرح انتخاب شد و ۲۲ کمپانی نیز پای کار آمدند، استقبالی که شکل گرفت برای ما شگفتآور بود نمایندگان کمپانیهای مختلف با فیلمسازان وقت گذارندند اما طبیعیاست که این رویداد هنوز جای کار دارد ولی مطمئنم در یکی دو سال آینده این رویداد تبدیل به یک هاب میشود تا طرح های بزرگ، راهبردی و استراتژیک را جذب کند.»
ارسال دیدگاه