مدیرکل میراث فرهنگی فارس برگشت اعتبارات استان را تکذیب کرد

تهران (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با تکذیب بازگشت اعتبارات مرمتی این استان، گفت: ۷۰ طرح مرمتی در فارس وجود دارد و برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای این طرح‌ها روند عادی خود را طی می‌کند.

کد مطلب: ۱۵۰۰۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل میراث فرهنگی فارس برگشت اعتبارات استان را تکذیب کرد

محمد ثابت اقلیدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون نیز برخی از پرونده های مرمتی فارس گشوده است و مرمتگران در بناهای شاخص و ملی این استان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، اعتبارات مورد نیاز به طرح های مرمتی فارس تخصیص یافته و هیچ پولی نیز برگشت نمی‌خورد.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز تا پایان سال مالی جاری، زمان باقی است، هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، اختصاص هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح مرمت مجموعه جهانی تخت جمشید را تکذیب کرد و گفت: اعتبار مرمت این میراث جهانی از محل مسوولیت اجتماعی وزارت نفت افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبار این طرح هم‌اکنون در حال گذراندن تشریفات قانونی مناقصه در واحد امور قراردادها است.

ثابت اقلیدی یادآور شد: در دوره مدیریت قبلی این اداره کل ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت تخت جمشید پیش‌بینی شده بود که ۸۰ میلیارد آن برگشت خورد و با پیگیری‌ انجام شده در این دوره، مجوزهای لازم برای بازگشت این اعتبار به استان صادر و این مبلغ در استان هزینه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اطمینان داد: امسال اجازه برگشت ریالی از اعتبارات استان را نخواهم داد چرا که عملکرد و اقدامات صورت گرفته نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: تهیه طرح مرمتی برای آثار تاریخی ضروری است و هر گونه اقدام مرمتی و ساماندهی در آثار تاریخی بر اساس طرحی که توسط کارشناسان این اداره کل تهیه شده، انجام می‌شود.

ثابت اقلیدی افزود: پیمانکاران طرحهای مرمتی نیز با دقت نظر و دارا بودن شرایط لازم انتخاب می‌شوند و روند فعالیت آن ها زیر نظر ناظر فنی این اداره کل قرار دارد.

وی یادآور شد: دغدغه فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به جذب اعتبارات و اجرای طرح های مرمتی بجا است اما مشروط بر اینکه قوانین و مقرارات مربوط به شرایط جذب اعتبارات، نحوه برنامه ریزی و انتخاب پیمانکاران و عقد قراردادها را به صورت تخصصی بدانند.

ثابت اقلیدی گفت: اولویت ما در جذب کامل اعتبارات است چرا که برنامه ریزی ها به صورت هدفمند تهیه و اجرا می شود و جلوگیری از انحراف و تضییع بیت‌المال همواره سرلوحه کاری این اداره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار