ارائه 11 طرح توسط مستندسازان در نخستین روز از رویداد «پرتاب»

تهران (پانا) - نخستین روز از رویداد ملی «پرتاب» با ارائه 11 طرح از مستندسازان در حضور نمایندگان سرمایه‌گذاران داخلی، در پردیس چارسو برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ارائه 11 طرح توسط مستندسازان در نخستین روز از رویداد «پرتاب»

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، صبح روز شنبه 17 شهریورماه، نخستین روز از اولین رویداد ملی ارائه طرح مستند «پرتاب» در پردیس چارسو برگزار شد.

حامد شکیبانیا تهیه‌کننده سینمای مستند و مجری رویداد «پرتاب» در ابتدای رویداد ملی ارائه طرح پرتاب ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: چون نخستین رویداد «پرتاب» است، در ابتدای این جلسه مقدمه‌ای درباره آن عرض می‌کنم. همانطور که شما عزیزان مطلع هستید، جلسات پیچینگ مدت‌هاست در انجمن سینمای جوان و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برگزار می‌شود، این نخستین رویدادی است که در آن سعی شده تا از تمام کسانی که با تولید مستند سروکار دارند، دعوت شود تا در جریان طرح‌های برگزیده قرار بگیرند. بیش از 100 طرح به دبیرخانه ارسال شد و پس از بررسی‌های هیات انتخاب، ۲۲ طرح برای حضور در این جلسه انتخاب شدند که امروز و فردا ارائه خواهند شد. این عزیزان درمجموع ۷ دقیقه زمان ارائه دارند و بعد از آن ۷ دقیقه فرصت سرمایه‌گذاران است تا اگر سوالی دارند، مطرح کنند.

در نخستین روز «پرتاب» نمایندگانی از شبکه مستند، شبکه افق، معاونت استان‌ها، سازمان رسانه‌ای اوج، بسیح صدا و سیما، هاشور، موسسه تصویرشهر، بنیاد شهید، سیمافیلم، موسسه شهید آوینی، مرکز سیمرغ، حوزه هنری، ناجی هنر، میراث فرهنگی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پرس تی وی، مرکز حقیقت و.. در جلسه حضور داشتند.

شکیبانیا در پایان صحبت های خود ابراز امیدواری کرد که در دوره‌های بعد، حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پررنگ‌تر شود.

در ادامه این جلسه ویدئویی از نخستین رویداد «پرتاب» پخش شد.

رضا اکبریان گالشکلایی نخستین فیلمسازی بود که با طرح خود به نام «لفورک» روی صحنه آمد و پس از نمایش دموی خود، به پرسش‌های نمایندگان سرمایه‌گذاران پاسخ داد. فرشاد اکتسابی دومین مستندسازی بود که به ارائه طرح خود با نام «چهارراه حوادث» پرداخت.

سومین مستندسازی که روی صحنه آمد، امیرحسین اسیوند با طرح «یار مهربان» بود که پس از ارائه خود به پرسش نمایندگان سرمایه گذاران پاسخ داد.

سعید آقایی مستندساز بعدی بود که طرح خود به نام «آلتین قوش» را برای حاضران ارائه داد. 

فتح‌الله امیری و نیما عسگری دو مستندسازی بودند که پس از نمایش دمو، به پرسش سرمایه‌‌گذاران درباره طرح خود به نام «گرگاس» پاسخ دادند.

محمد ثقفی ششمین مستندسازی بود که در اولین روز از رویداد «پرتاب» به ارائه طرح خود به نام «خاک» پرداخت. 

در ادامه این جلسه، عزت‌الله پروازه با حضور بر صحنه سالن شماره 2 چارسو به ارائه طرح خود با نام «شهد» پرداخت. 

فردوس خسروی‌نژاد نخستین مستندساز زن جلسه ارائه طرح امروز شنبه ۱۷ شهریورماه در پردیس چارسو بود که به ارائه طرح «شادی» پرداخت.

نهمین نفر از روز اولی این رویداد، محمدعلی رخشانی صابر بود که ضمن ارائه طرح خود با نام «به سوی ساحل» به پرسش نمایندگان سرمایه گذاران پاسخ داد.

محسن سخا دیگر مستندسازی بود که در این جلسه پس از نمایش دموی طرح خود به نام «دستان شور»، درباره آن توضیح داد و درنهایت کیوان سروری آخرین مستندسازی بود که در نخستین روز از برگزاری رویداد «پرتاب»، طرح خود به نام «بیژن ذوالفقارنسب» را برای سرمایه‌گذاران توضیح داد.

حامد شکیبانیا تهیه‌کننده سینمای مستند و مجری این رویداد، در پایان نخستین روز از اولین رویداد ملی ارائه طرح مستند «پرتاب» گفت: نکته ای که دوست دارم در پایان این جلسه به آن اشاره کنم این است که طرح‌ها از نقاط مختلف و جغرافیای متفاوتی ارائه شدند، برخی فیلمسازانی هستند که درباره زیست بوم خود طرحی ارائه کرده اند و برخی هم از سایر شهرها هستند و درباره یک شهر دیگر طرحی داشته اند و این رنگارنگی نکته بسیار مهم و قابل توجه است. ظرفیت های استانی فرصتی است تا علاوه بر جذابیت های موجود برای جشنواره‌ها و مخاطب خاص، مخاطب انبوه را هم برای تماشای این آثار ترغیب کند.

رویداد «پرتاب» به همت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی شنبه و یکشنبه 17 و 18 شهریورماه 1403 در پردیس چارسو برگزار می‌شود و 22 سینماگر در این رویداد، طرح‌های خود را برای سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده  ارائه می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار