توازن میان علم و سینما در فیلم سینمایی «سرآغاز»

تهران (پانا) - فیلم سینمایی «سرآغاز» به کارگردانی سعید حسینی و تهیه کنندگی شهاب کاظمی که در گروه هنروتجربه ارائه شده جزو اولین آثار سینمایی ایران است که داستانی درباره جهان های موازی را روایت می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
توازن میان علم و سینما در فیلم سینمایی «سرآغاز»

این فیلم پیش از این در در جشنواره هایی همچون روتردام هلند ، بوسان کره جنوبی ، گوایاناسیوداد ونزوئلا ، سانتادومینگو و آن آربور امریکا ، مورلیا و اواخاکا مکزیک و افقهای تازه لهستان مورد توجه قرار گرفته.

«سرآغاز» با قصه ای متفاوت با تئوری دنیاهای موازی فصل جدیدی را در سینما ارائه داده. سعید حسینی کارگردان درباره فیلم گفت: در سینما لزوما هزینه‌های گزاف دال بر کیفیت آثار نیست بلکه میتوان فیلمهایی متفاوت و باکیفیت را تنها با زاویه نگاهی خاص پیرامون موضوعات زندگی خلق کرد. 

وی ادامه داد: برخی از فیلم ها صرفا جهت سرگرمی تولید میشوند و مخاطب به محض خروج از سینما آنها را از یاد میبرد اما برخی دیگر ذات هنری نهفته انسانها را بیدار میکنند و فهم و بینش مخاطب را هدف میگیرند و به سوالات عمیقی از چیستی و وجودیت انسان پاسخ میدهند و "سرآغاز" شروع این جهان بینی است.

شهاب کاظمی تهیه‌کننده فیلم «سرآغاز» و مدیر موسسه گلرنگ‌رسانه اظهار داشت: "سرآغاز" نقطه شروع و پایان هستی را به کمک جهان های موازی به طور همزمان به ما نشان میدهد و از سوی دیگر به مفاهیم فلسفی و علمی عمیق همچون تئوری افلاطون ، فیزیک کانتوم استیون هاوکینگ و سندروم تجزیه هویت و سندروم کاپگراس در روانشناسی میپردازد.

 این تهیه کننده در ادامه گفت: ما سعی کردیم تا با ایجاد توازن میان واقعیت علمی و جذابیت بصری تجربه ای منحصربه فرد ارائه دهیم. مزیت تولید "سرآغاز" در این بود که حامد مظفری منتقد و کارشناس سینما و مدیر رسانه تحلیلی "سینماروزان" را که خود فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک سیالات است و اغلب سینما را از دریچه فیزیک نیوتنی و تئوری نسبیت انیشتین دیده به عنوان جانشین تهیه‌کننده کنار خود داشتیم و آرای وی در تشبیه قوانین فیزیک با ماده خام ابتدایی تولید هر فیلم آوانگارد بسیار به ما کمک کرد تا فهم مورد نیاز برای سینمای آلترناتیو را در "سرآغاز" تبیین نماییم.

وی در ادامه افزود: «سرآغاز» از آن دست آثاریست که بایستی چندین بار دید تا به دنیای پیچیده و معماگونه آن پی برد.

این تهیه‌کننده اظهار داشت: ما با رویکردی نوآورانه به نگارش فیلمنامه پرداختیم و تقریبا نگارش آن سه سال به طول انجامید. در فیلمنامه "سرآغاز" از تکنیکهای خاصی استفاده کرده ایم تا مخاطب به درک عمیقتری از شخصیتهای اصلی برسد. این تکنیک‌ها شامل استفاده از روایت غیرخطی و بازی با زمان و مکان است که به بیننده این امکان را می‌دهد تا در عمق پیچیدگی‌های روانی شخصیت‌ها غوطه‌ور شود.

فیلم «سرآغاز: با تمرکز بر موضوعات علمی و روان‌شناختی، در تلاش است تا درک بهتری از پیچیدگی‌های ذهن انسانی ارائه دهد.

 عوامل این فیلم عبارتند از : تهیه‌کننده: شهاب کاظمی/کارگردان: سعید حسینی/جانشین تهیه‌کننده: حامد مظفری/مجریان طرح : مهرداد سلیمانی و میلاد معتمدی /مدیرتصویربرداری: محمد ثریا / مدیر صدابرداری : حسن بلالی / موسیقی: رستار اوجی /  مدیر تولید : رضا خوشنود / جلوه های ویژه و کامپوزیت : استودیو جلوه / طراح صحنه و لباس : محبوبه سلطانی / طراح چهره پردازی : امیرحسین غفاری / بازیگردان : سعید ولی زاده / منشی صحنه : ملیحه کوروش زاده /مدیر روابط عمومی : اسما حسنی / مدیر برنامه ریزی : مرتضی کوه مسکن / دستیار یک و برنامه ریز : علیرضا سنایی / تدوین : حمید ملیحی / بازیگران : سجاد محبی ، سمانه پرتوی ، مهشید شریفی ، مریم کیانی زاده و...

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار