در نشست خبری سومین نمایشگاه ملی «رصتا» مطرح شد؛

اکران سریال‌ها و برنامه‌ها، بخش جدید نمایشگاه «رصتا»

نمایشگاه «رصتا» از ۲۶ تا ۲۹ شهریور برگزار می‌شود

تهران (پانا) - نشست خبری سومین نمایشگاه «رصتا» روز یکشنبه ۲۱ مرداد ماه با حضور جمعی از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر در سالن اجتماعات ساترا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اکران سریال‌ها و برنامه‌ها، بخش جدید نمایشگاه «رصتا»

نشست خبری سومین نمایشگاه «رصتا» با حضور رئیس ساترا، دبیر نمایشگاه و جمعی از خبرنگاران حوزه فرهنگ، هنر و شبکه نمایش خانگی برگزار شد؛ در این نشست به زمان و مکان برگزاری، اهداف، بخش‌ها و کمیته‌های نمایشگاه پرداخته شد.

سعید مقیسه، رئیس ساترا در ابتدای نشست ضمن تبریک روز خبرنگار و اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک، درخصوص برگزاری دوره سوم نمایشگاه گفت: سکوهای بزرگتر در نمایشگاه حاضر می‌شوند و فعالیت‌های جدید خود را معرفی می‌کنند اما سکوهای کوچکتر از فرصت نمایشگاه برای معرفی خود به جامعه استفاده می‌کنند و فرصت نمایشگاه برای این دسته از سکوها یک فرصت طلایی و استثنایی است تا عموم مردم با خدمات و فعالیت‌های سکوهای کوچکتر هم آشنا شوند.

وی افزود: نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۹ شهریور و در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. افتتاحیه نمایشگاه ۲۶ شهریور و اختتامیه آن ۲۹ شهریور خواهد بود؛ از این‌رو صنایع مرتبط و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و فعالان شبکه نمایش خانگی می‌توانند تا روز ۳۱ مرداد از طریق مراجعه به سایت ساترا جهت حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کنند.

وی به اهداف برگزاری نمایشگاه پرداخت و افزود: ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین فعالان و سکوها، حمایت‌های مادی و معنوی از سکوها، ایجاد فرصت برای توسعه سکوهای صوت و تصویر و صنایع کوچک، برقراری امکان ارتباط مستقیم کاربران و مخاطبان با مسئولان سکوها، جلب حمایت‌های دولتی و رسانه ملی از سکوها، ارتباط با متخصصان حوزه رسانه، شبکه‌سازی و تعامل ساترا با نخبگان، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فعالان زنجیره ارزش آفرینی رسانه‌ها، انتقال تجربه، اطلاع‌رسانی از آخرین دستاوردهای حوزه رسانه، جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای سالم و امن، ایجاد فضای رقابت رسانه‌ای بین تولیدکنندگان خدمات و محتوای رسانه‌ای در جهت ارتقای کیفی، تبیین و تنویر افکار عمومی نسبت به حقوق کاربران و خانواده‌ها و بازایابی و بازارسازی و عرصه اقتصادی تولیدکنندگان و مشاغل مرتبط با نمایش خانگی از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

در ادامه رئیس ساترا به بخش‌های مختلف نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور سکوهای دارای مجوز، مجامع صنفی، شرکت‌های مرتبط، بخش‌هایی از سازمان‌ صدا و سیما، نهادهای مرتبط مانند وزارت ارشاد، مرکز نوآوری و خدمات رسانه آومیک، نمایش دستاوردهای معاونت ها و مدیریت‌های ساترا در حوزه های مختلف تنظیم‌گری، برگزاری نشست‌های کانون تهیه‌کنندگان، نشست‌های کاربردی، گفت‌وگوهای صنفی، اکران سریال‌ها و برنامه‌های نمایش خانگی با حضور عوامل از بخش‌های نمایشگاه خواهد بود.

وی درخصوص اکران سریال‌ها و برنامه‌های نمایش خانگی در نمایشگاه «رصتا» خاطرنشان کرد: امسال برخی آثار تولید شده توسط سکوها در نمایشگاه اکران خواهد شد اما اسامی آنها هنوز نهایی نشده است. اکران این فیلم‌ها همزمان با اکران های مردمی خواهد بود. سکوها مدل‌هایی پیشنهاد دادند که مثلا سریال‌هایی که هنوز اکران نشده به‌صورت رایگان نمایش داده شود، یا اکران کوتاهی از بخش‌هایی از سریال داشته باشیم، و همچنین آثار پرمخاطبی که قبلا منتشر شده، اکران شوند. علاوه بر این، گزیده‌ای از آثار همه سکوها نمایش داده خواهد شد.

مقیسه درباره دستاوردهای نمایشگاه‌های پیشین «رصتا»، پاسخ داد: بخشی از تصمیماتی که ساترا در طول سال اجرا می‌کند، تحت تأثیر تعاملاتی است که در نمایشگاه شکل می‌گیرد. همچنین آشنایی فعالان حوزه نمایش خانگی و سکوها با یکدیگر و هم افزایی میان آنها از دیگر دستاوردهای نمایشگاه‌های «رصتا» است.

همچنین در پاسخ به سوالی درباره بخش‌ بین‌الملل، گفت: ما امسال بخش بین‌الملل داریم که فعالیت‌های بین‌المللی ساترا و سکوهایی که برای فعالیت در خارج از کشور مجوز گرفتند را معرفی می‌کند.

رئیس ساترا در پاسخ به سوالی درخصوص نشست‌ها نیز توضیح داد: شرکت در نشست‌ها به صورت ثبت‌نامی خواهد بود، موضوعات نشست‌ها مشخص شده است و افراد در نشست‌ها حضور پیدا و گواهی حضور دریافت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار