قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی: سطح همکاری‌های گردشگری ایران و هند ارتقا یابد

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه همکاری‌های دو جانبه در حوزه گردشگری خواست دو ملت و دولت ایران و هندوستان است.

کد مطلب: ۱۴۹۰۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی: سطح همکاری‌های گردشگری ایران و هند ارتقا یابد

علی دارابی در دیدار با ائو ایندرجیت سینگ وزیر ایالتی فرهنگ هندوستان اظهار کرد: توسعه همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی به ویژه در حوزه گردشگری میان ایران و هندوستان مبتنی بر سابقه دیرین این امر بین دو ملت، خواست مشترک ملت و دولت ایران است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی با یادآوری ثبت جهانی پرونده نوروز و حضور هندوستان در این پرونده بین المللی میراث جهانی ناملموس گفت: زمینه‌های مشترک فراوانی برای توسعه همکاری‌ها در این زمینه وجود دارد.

وی همچنین به لغو روادید یکطرفه ایران برای کشورهای دوست و امکان‌سازی تسهیل روادید بین دو کشور اشاره و تصریح کرد: در صورت تحقق این موضوع توسعه گردشگری دو کشور رونق جدی‌تری می‌گیرد.

دارابی بر سابقه دیرین مشترک تمدنی ایران و هندوستان تاکید کرد و با ذکر روایت‌های تاریخی از ادبیات و فرهنگ مشترک ایران و هند اظهار داشت: دو ملت ایران و هندوستان در طول تاریخ از روابط عمیق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار بوده و هستند.

برپایی نمایشگاههای مشترک فرهنگی و گردشگری

رائو ایندرجیت سینگ وزیر ایالتی فرهنگ هندوستان در ادامه این دیدار بر ارتقای سطح همکاری‌های‌های دوجانبه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تدوین برنامه جامع مشترک در حوزه میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، تسهیل صدور روادید برای تورهای گردشگری و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مشترک فرهنگی و گردشگری گفت وگو و توافقات اولیه حاصل شد.

ایندرجیت سینگ در این دیدار ضمن خیرمقدم به هیات ایرانی حاضر در اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو بیان داشت: سوابق دوستی و روابط عمیق فرهنگی و تمدنی ایران و هندوستان در طی قرون متمادی نشان می‌دهد این روابط می‌تواند به خوبی توسعه پیدا کرده و در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری ظهور جدی داشته باشد.

وی خطاب به قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان گفت: سابقه و تاریخ روابط فرهنگی مشترک خانواده‌های ایرانی و هندی این احتمال را می‌دهد که اجداد ما نیز در گذشته با هم در ارتباط فرهنگی و خانوادگی بوده‌اند.

وزیر ایالتی فرهنگ هندوستان از حضور ایران در نمایشگاه‌های مشترک ایران و هندوستان استقبال کرد و افزود: توسعه روابط دو کشور می‌تواند در ارتباط با هم به ویژه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی چشم‌انداز روشن‌تری را ترسیم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار