یک نویسنده کودک و نوجوان در گفتوگو با پانا:
کتابهای بازاری جایگاه کتابهای فرهنگی را در بازار نشر کودک و نوجوان گرفتهاند
تهران (پانا) - یک نویسنده کتاب کودک و نوجوان معتقد است ناشران اخیرا چاپ کتابهای بازاری را بر چاپ کتابهای فرهنگی در اولویت قرار دادهاند.
![کتابهای بازاری جایگاه کتابهای فرهنگی را در بازار نشر کودک و نوجوان گرفتهاند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/HCBVjudY86vp/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHSduoI6hFgBUsAIKXaKdntA,,/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8+%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9+.jpg)
محمدرضا یوسفی در گفتوگو با پانا درباره وضعیت نشر کتاب در حوزه کودکان اظهار کرد: «اکنون وضع نشر کتاب اصلاً خوب نیست، برای مثال در حوزه ادبیات کودک، چاپ کتاب فرهنگی کودک برای ناشرها در اولویت قرار ندارد و این دسته از ناشران بیشتر به سراغ چاپ کتابهای بازاری میروند.»
این نویسنده کودک و نوجوان افزود: «کتابهای بازاری فروش خود را دارند، به معنایی دیگر عرصه تولید و پخش خود را دارند اما کتابهای فرهنگی که ساختار قابلتوجهی هم دارند و از لحاظ کیفیت بالاتر هستند، وضع خوبی ندارند.»
یوسفی درباره وضعیت ناشرهای دولتی نیز گفت: «ناشرهای دولتی یکزمانی سعی میکردند در بخش کیفیت با بخش خصوصی رقابت کنند اما اکنون آنها با بازار رقابت میکنند.»
ارسال دیدگاه