درسهای فیلمنامه نویسی سریال «فارگو» در شماره 256 فیلم نگار
تهران (پانا) - دویست و پنجاه و ششمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه خرداد 1403 منتشر شد.
![درسهای فیلمنامه نویسی سریال «فارگو» در شماره 256 فیلم نگار](https://cdn.pana.ir/thumbnail/oOkGJy3oPKkz/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHrmNn7CczGqEsAIKXaKdntA,,/filmnegar+256.jpg)
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای بخش سینمای ایران، سیناپس فیلمهای «مست عشق»، «آخرین تولد» و «عروسک» را میخوانیم و سپس نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته اند.
پرونده موضوعی این شماره به سریال «فارگو» اختصاص دارد که شامل مطالب خواندنی و متنوعی است از جمله: گفتوگو با نوآ هاولی، نویسنده و خالق سریال «فارگو»، الگوی سریال «فارگو» در شکل گیری و گسترش شبکه ارتباطی میان شخصیت ها، ۹ نکته که می توانیم از سریال «فارگو» درباره فیلمنامه نویسی یاد بگیریم، ۱۰ درس فیلمنامه نویسی از سریال تلویزیونی «فارگو»، درونمایه، لحن، خلاقیت های روایی و ویژگی های تکرارشونده فیلمنامه سریال «فارگو» و...
بخش سینمای جهان با سیناپس «تلماسه۲»، «اتاق معلمان» و «طعم غذا» آغاز میشود و با نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار ادامه مییابد.
مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «تلماسه۲» و تسلط بر کشمکش در فیلمنامه نویسی عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه های پراکنده» میباشند.
فیلمنامه کامل این شماره به «زندگیهای گذشته» نوشته سلین سونگ اختصاص دارد که توسط ارغوان اشتری به فارسی برگردانده شده است. سکانس برگزیده، یک نقد و گفتوگویی درباره ساختار این فیلمنامه، مطالب پایانی شماره خردادماه است.
ارسال دیدگاه