در گفت‌وگو با پانا:

روایت بازیگر «در قلب من» از کلاس‌های بازیگری

تهران (پانا) - پویا امینی، بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید لزوماً آموزش دیدن در گونه‌های مختلف هنری مانند بازیگری، نقاشی و... با حضور در دوره‌های کوتاه در آموزشگاه‌های هنری میسر نمی‌شود و کودکان و نوجوانان نباید توقع داشته باشند یک شبه بازیگر یا هنرمند شوند بلکه کلاس‌هایی ازاین‌دست نیازمند تلاش و صبر بسیار هنرپژوهان است.

کد مطلب: ۱۴۶۷۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
روایت بازیگر «در قلب من» از کلاس‌های بازیگری

پویا امینی در گفت‌وگو با پانا درباره حضور کودکان و نوجوانان در آموزشگاه‌های بازیگری گفت: «لزوماً آموزش دیدن در حرفه‌های مختلف اعم از بازیگری، صرفاً وابسته به این نیست که یک دوره کوتاهی را بگذرانید و توقع اینکه در آن حرفه، حرفه‌ای شوید را داشته باشید. نه‌تنها بازیگری بلکه کلاس‌هایی از این‌دست نیازمند تلاش و صبر بسیار است و باید آن‌قدر بروید و یاد بگیرید تا بتوانید خودتان را جزئی از حرفه هنر بدانید.»

وی افزود: «هر رشته و هر مبحثی نیازمند وقت و زمان مخصوص است تا با گذر زمان اتفاقات خوب را شاهد باشیم، من همیشه به کسانی که در کلاس‌های آموزشی چه در زمینهٔ هنر و چه در زمینه‌های دیگری شرکت می‌کنند، می‌گویم شما با یک دوره کلاس نقاشی نمی‌توانید خودتان را یک نقاش بدانید. به نظر من هرکاری که قرار است در مدت‌زمان کوتاه برای شما اتفاق بیفتد، بیشتر شبیه یک نوع کلاه‌برداری است.»

امینی ادامه داد:‌ «همان‌طور که گفتم شما صرفاً به دلیل اینکه رفتید کلاس نقاشی نمی‌شود توقع این را داشته باشید که نقاش شوید، اما می‌توانید به این اکتفا کنید از روزی که آموزش‌دیده‌اید نسبت روزهای گذشته بیشتر راجع به نقاشی می‌دانید و این امر دانش شما را از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و ... بالا می‌برد.»

وی افزود: «بسیاری از کودکان و نوجوانان را می‌بینم که می‌خواهند با حضور در کلاس‌های بازیگری و اجرا اعتمادبه‌نفسشان را بالا ببرند یا بتوانند خوب صحبت کنند. پس حضور در چنین کلاس‌هایی نه‌تنها بی‌فایده نیست بلکه موجب تقویت اکثر فنون در آن‌ها می‌شود.»

پویا امینی درباره علاقه نوجوانان به شهرت و معروف شدن در حرفه‌های هنری گفت:‌ «شهرت اتفاق خوبی است اما نه همیشه و همه‌جا. طبیعی است که آدمیزاد گاهی تنهایی را انتخاب کند و دلش بخواهد کارهایی چون مردم عادی انجام دهد اما زمانی که این موضوع را انتخاب می‌کنید، باید همه جوانب آن را در نظر بگیرید.»

این بازیگر خطاب به کودکان و نوجوانان گفت: «اگر هدفی دارید باجان و دل به سمت آن بروید و توجهی به سلایق و علایق دیگران نداشته باشید، این شمایید که برای زندگی‌ خود تصمیم می‌گیرید و فقط می‌توانید به‌عنوان مشورت به حرف دیگران توجه کنید تا از مسیر دور نشوید.»

خبرنگار:‌ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار