در گفت‌وگو با پانا:

نباید سینمای ایران تنها به طنز و کمدی خلاصه شود

تهران (پانا) - حبیب‌الله بهمنی کارگردان سینما می‌گوید سینما را نباید تنها در ژانر طنز و کمدی خلاصه کرد و باید تمام گونه‌های سینما دیده شود زیرا معیشت و زندگی بسیاری از سینماگران در نبود گونه‌های مختلف سینمایی در سبد اکران از بین می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۶۲۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نباید سینمای ایران تنها به طنز و کمدی خلاصه شود

حبیب‌الله بهمنی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وضعیت سینما در سال جاری گفت: «سینمای حال حاضر، سینمایی که اهالی سینما اعم از خود من توقع داریم نیست. اما خب سینمای امروز سینمایی است که توانسته است یک عده را راضی را نگه دارد.»

وی اضافه کرد:  شاید دوستانی که راضی هستند در همین حد برایشان کفایت می‌کند که فیلم‌های سینمایی طنز و کمدی  فروش داشته باشد و همین‌که یک اقتصادی در سینما حتی به قیمت از دست رفتن فرهنگ و هنر، بیکاری بخش عظیمی از خانواده سینما به چرخه دربیاید کافی باشد.»

بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب خانواده سینما تنها در عوامل 4 فیلم کمدی خلاصه نمی‌شوند، گفت: خانواده سینما یک خانواده بزرگ است که باید گردش معیشتی هم در زندگیشان برقرار باشد با 4 عدد فیلم پرفروش نمی‌شود گفت صنعت سینما رونق دارد بلکه سینما، همه سینما است ما همان‌طور که به سینمای طنز و مفرح و... نیاز داریم به سینمای جدی و اجتماعی و... هم نیاز داریم.

وی تصریح کرد: ذائقه مخاطب ما باید به سمت و سویی رود که نیازهای واقعی‌اش را برطرف کند نه اینکه تنها به نیازهای سطحی و گذران روزمره‌اش فکر کند که فقط برای چند ساعت را بگذراند و سینما را تنها مقوله سرگرمی ببیند..»

بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که کودکان و نوجوانان نباید تنها زیبایی‌های سینما را ببینند ، گفت: کار کردن در سینما برای دانش‌آموزان و رده‌های سنی این‌چنینی مثل فوتبالیست شدن ما است یعنی از دور دل می‌برد از نزدیک زهره، یعنی شما ممکن است یک فوتبالیستی را ببینید که چقدر موفق و مشهور و خوشبخت است اما همان فوتبالیست از بین 2 میلیون فوتبالیست بیرون آمده است و خیلی زحمت و استمرار زیادی در این عرصه داشته تا توانسته به این شرایط خوب برسد. 

وی خطاب به جامعه دانش‌آموزی و کودکان و نوجوانان اظهار کرد: «یک سینماگر موفق نیز مانند یک فوتبالیست موفق سختی‌های بسیاری کشیده است تا به هدفش برسد، باید مسیر پرتلاطم و سختی را بگذراند تا بتواند به شیرینی لحظه شهرت و ... برسد و من به تمام  کسانی که علاقه‌مند به حوزه سینما هستند می‌گویم شما باید قبل از اینکه به خود سینما فکر کنید به داشته‌های خودتان فکر کنید، باید اهل مطالعه و کتاب خواندن باشید، باید آموزش زیاد ببینید، باید مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... کشورتان را درک کنید و بفهمید و درنهایت باید با اندیشه وارد سینما شوید نه‌تنها به عشق بازیگر شدن و چهره شدن، پا در این عرصه بگذارید زیرا اگر با این دیدگاه وارد شوید و تلاش و استمرار زیادی داشته باشید هیچ‌گاه در این عرصه سقوط نخواهید کرد..»

خبرنگار: فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار