در گفت‌وگو با پانا

پانا می‌تواند نسل جدید خبرنگاران حوزه نوجوان کشور را احیا کند

تهران (پانا) – فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید فقدان روزنامه‌نگاران حرفه‌ای در بحث نوجوان در کشور دیده می‌شود و نیاز امروز کشور تربیت خبرنگاران حوزه کودک و نوجوان است که بتوانند با نگاهی خلاق در این حوزه فعالیت کنند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
پانا می‌تواند نسل جدید خبرنگاران حوزه نوجوان کشور را احیا کند

فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به این مطلب که خبرگزاری از تأثیرگذارترین رسانه‌های کشور در امر کودک و نوجوان است گفت: خبرگزاری پانا در یک دوره متولد شد که ما نسلی از مجلات و نشریات در حوزه کودک و نوجوان داشتیم و در آن زمان با این نیت که خبرگزاری باید برای حوزه دانش آموزان و کودکان و نوجوانان داشته باشیم تأسیس شد زیرا نیاز تأسیس یک  رسانه دیده می‌شد.

وی با اشاره به این مطلب که در آن دوره این نیاز دیده شد که همان‌گونه که نشریات و مجلات کودک وجود دارد باید خبرگزاری برای آن‌ها  تأسیس شود، گفت:  این نیاز اولیه همچنان پابرجا است اما خبرگزاری باید نسبت به تغییرات فن‌آورانِ  و نیازمندی‌های جدید نسل جوان و نوجوان تمرکز پیدا کند، زیرا امروز کودکان و نوجوانان باهوش مصنوعی و رسانه‌های جدید آشنا هستند و رسانه‌ها نباید از آن‌ها عقب‌تر حرکت کنند.

مهدی پور با اشاره به این مطلب که فقدان روزنامه‌نگاران حرفه‌ای در بحث نوجوان در کشور دیده می‌شود تصریح کرد: ما امروز از فقدان  روزنامه‌نگاری حرفه‌ای در بحث  کودک و نوجوان رنج می‌بریم. البته همیشه با این چالش روبرو بوده‌ایم و پیشنهاد من به خبرگزاری پانا این است که تمرکز خود را به تربیت خبرنگاران خلاق متعهد در بحث نوجوان و جوان کند.

وی خاطرنشان کرد: پانا همان‌گونه که خبرنگاران بسیاری را به جامعه خبری کشور معرفی کرده است می‌تواند خبرنگاران خلاقی را در حوزه نوجوان تربیت کند و حوزه نوجوان رسانه‌ها با  اتکا به پانا در رسانه‌ها قوام پیدا کند و ما شاهد رشد نسل جدید خبرنگاران در حوزه نگارش اخبار نوجوانانه باشیم زیرا در سال‌های گذشته با گرفتاری‌های بسیاری در حوزه خبرنگاری نوجوان در کشور همراه بودیم.

امیرحسین اشرفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار