در گفت‌وگو با پانا:

تئاتر می‌تواند نقش مهمی در آموزش کودکان ایفا کند

تهران (پانا) - کارگردان نمایش قصه های خوب می‌گوید برگزاری جشنواره‌‌هایی همچون تئاتر کودک‌و‌نوجوان در رشد و تربیت نسل‌آینده مؤثر است.

کد مطلب: ۱۴۶۰۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر می‌تواند نقش مهمی در آموزش کودکان ایفا کند

کارگردان نمایش قصه های خوب در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه خیلی از موضوعاتی که پدر و مادرها نمی توانند به بچه ها بیاموزند به راحتی با تئاتر به صورت غیرمستقیم می آموزیم.، گفت: «برگزاری چنین جشنواره‌ هایی در رشد و تربیت نسل‌آینده مؤثر است.»

جمال الدین ندیمی گفت: «متاسفانه بعد شیوع کرونا، در شهرم تئاتر به ویژه در حوزه کودک و نوجوان اجرا نشد به همین دلیل تصمیم گرفتم نمایشنامه‌ای را برای این گروه سنی روی صحنه ببرم. به دنبال یک داستان خوب که هم کودک را جذب کند و هم به او آموزش دهم بودم که به اثر آقای نعیمی رسیدیم.»

وی افزود: «قصه نمایش درباره شخصیتی به نام حسنی است. وی بیمار است به همین دلیل از سوی بچه ها طرد می شود. یک روز او تصمیم می گیرد به دنبال خدا بگردد و از خدا بخواهد بیماری او را خوب کند و او در این مسیر می فهمد که خدا همه جا هست.»

ندیمی با تاکید بر این تم اصلی داستان درباره مقوله خداشناسی است، تصریح کرد: «این نمایش برگرفته از مضامین اخلاقی و تربیتی است و مفاهیمی از جمله مهربانی، همدلی، دوستی، احترام به بزرگتر، کمک به افراد نیازمند، مراقبت از محیط زیست و ... را به صورت عینی برای کودکان و نوجوانان بیان می‌کند.»

کارگردان نمایش قصه‌های خوب با اشاره به اینکه حضور در جشنواره را افتخاری برای خود می‌دانم، گفت: «جشنواره برای کودک است، کودکی که قرار است آینده این کشور را به او بسپاریم. پس وقتی جشنواره با آثار فاخر به جمع آنها می آید مطمئنا در آموزش، تغییر نگاه، رفع ابهامات و سوالات و ... به او کمک می کند و او را آماده ورود به جامعه می‌نماید.»

وی افزود: «تئاتر نقش بسزایی در فرهنگسازی دارد. خیلی از موضوعاتی که پدر و مادرها نمی‌توانند به بچه‌ها بیاموزند به راحتی با تئاتر به صورت غیرمستقیم می آموزیم.»

ندیمی با تاکید بر اینکه هیچ روش آموزشی بیشتر و موثرتر از هنر نمایش در رشد و توسعه فردی کودکان و نوجوانان نقش ندارد، تصریح کرد: «برگزاری چنین جشنواره‌ هایی در رشد و تربیت نسل‌آینده مؤثر است. شک نکنید مزایای حضور این جشنواره در اردکان نیز مزایای مثبت و روبه جلویی برای کودکان و خانواده های آنان دارد و موجب ارتقاء زیر ساخت های این شهر خواهد شد.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار