استقبال مردم از نمایش بخش ملل تا نمایشنامه‌خوانی سید جواد هاشمی

تهران (پانا) - آنچه که در دومین روز از جشنواره تئاتر کودک ونوجوان بسیار حائز اهمیت به نظر رسید؛ اقبال کودکان و نوجوانان همراه با والدین‌شان از نمایش «افسانه شاه لیر و سه دخترش» از کشور یونان بود.

کد مطلب: ۱۲۸۹۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
استقبال مردم از نمایش بخش ملل تا نمایشنامه‌خوانی سید جواد هاشمی

در دومین روز جشنواره، 10 نمایش صحنه‌ای، 4 اجرای نقالی و 4 نمایش خیابانی در میان اقبال مخاطبان اجرا شد و آنچه بسیار حائز اهمیت به نظر رسید، استقبال کودکان و نوجوانان همراه با والدین‌شان از نمایش «افسانه شاه لیر و سه دخترش» از کشور یونان بود. این نمایش بی‌کلام که روایت جنگ و عشق است توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند.
در این روز نیز عروسک‌های غول پیکر فاطمه بحرینی از آبادان، تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی و رادیو کمپر صادق داوری‌فر از تهران در شهر‌های اطراف همدان به اجرا برنامه پرداختند.
سه کارگاه «کارگردانی تئاتر» با تدریس محمد عاقبتی، کارگاه «بارانه و چمچمه خاتون» روایت تیشتر نگهبان آب و اپوش دیو خشکسالی) ویژه سنین 8 تا 11 سال با تدریس بهارک بابک، کارگاه تولید نمایش با استفاده از تکنیک‌های کتاب‌های پاپ آپ ویژه بزرگسالان با تدریس ابراهیم شاکری و کارگاه «بیا و بشنو» (افسانه ماه پیشونی) ویژه سنین 8 تا 11 سال با تدریس بهارک بابک برگزار شد.
شامگاه دومین روز جشنواره از هفت کتاب «یک عمر کودکی» گفت‌وگو با داوود کیانیان نوشته منصور خلج، «حکایت سال‌های کودکی» گفت‌وگو با بهرام شاه‌محمدلو، «دلی که به درد آمده است» گفت‌وگو با رضا فیاضی، «ماندگاری در تئاتر کودک» در گفت‌وگو با قطب‌الدین صادقی، «درختی که هزار جور میوه می‌داد» گفت‌وگو با بانو پروانه باغچه‌بان، «هر کس مورخ زندگی خودش است» در گفت‌وگو با منصور خلج و «کودکی که کودک ماند» گفت‌وگو با رضا بابک نوشته داوود کیانیان در سالن سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد. سپس مجموعه کتاب‌های 6 جلدی نمایش خلاق با عنوان «نمایش خلاق برای کودکان» نوشته منوچهر اکبرلو، «سفر نمایشی به دنیای داستان با نمایش خلاق» نوشته حسین فدایی‌حسین، «نمایش خلاق، آزمایشگاهی برای زندگی نوشته اکرم ابوالمعالی، «مبانی نمایش خلاق» نوشته داوود کیانیان، «گام به گام به سوی تئاتر خلاق» نوشته رضا فیاضی و «نمایش خلاق، راهی به سمت تفکر و تجسم خلاق» نوشته فائزه فیض شیخ‌الاسلام که توسط انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ دوم رسیده است، معرفی شد.
در ادامه یکی از نمایشنامه‌های راه‌یافته به بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره با عنوان «پسر کوه‌های بلند» نوشته نگار نادری به کارگردانی میترا کریم‌خانی در شامگاه دومین روز جشنواره توسط سیدجواد هاشمی، مسلم قاسمی، فریبا دلیری، میترا کریم‌خانی، مجتبی کاظمی، بهرام بهبهانی و فاطمه امیدعلا خوانده شد.
بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌ امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار