در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

سینما، تالاسمی و عشق در یک مستند

تهران (پانا) - برهان احمدی در مستند «سینما و تالاسمی» به بیان مشکلات بیماران مبتلا به تالاسمی می‌پردازد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سینما، تالاسمی و عشق در یک مستند

برهان احمدی در گفت‌وگو با پانا درباره ساخت مستند جدیدش با نام «سینما و تالاسمی» گفت:«به تازگی فیلم‌برداریِ این مستند در سنندج به پایان رسیده و در مرحله تدوین قرار دارد. موضوع مستند «سینما و تالاسمی» درمورد بیماریِ تالاسمی است و طبیعتا اگر در مستند فقط به بیماریِ تالاسمی می‌پرداختیم، ممکن بود برای نمایش در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی استفاده شود. همچنین عموم مردم هم زیاد تمایلی به دیدن مستند با این محور نداشتند، به همین دلیل برای جذابیت آن چاشنیِ سینما را هم اضافه کردم.»

این کارگردان ادامه داد:«یکی از دوستان‌ام با خانمی ازدواج کرده که هر دو مبتلا به تالاسمی و فیلم‌ساز هستند و 16، 17 سال است که کار فیلم‌سازی انجام می‌دهند. بنابراین ما از طریق او و همسرش بیماریِ تالاسمی را در مستند «سینما و تالاسمی» معرفی کردیم و در ادامه سراغ بیماران دیگری رفتیم که دچار بیماریِ تالاسمی هستند و مشکلاتی که دارند را نشان دادیم.»

احمدی ادامه داد: «تهیه‌کنندگی مستند «سینما و تالاسمی» را من برعهده دارم و زمانی که مراحل فنی‌اش به پایان رسید، برای حضور در جشنواره‌ها ارائه خواهم کرد. از همکاری بی دریغ دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بچه‌های انجمن تالاسمی سنندج، خانواده میرزایی و همه عوامل خوب فیلمم صمیمانه سپاسگزارم.»

عوامل مستند «سینما و تالاسمی» عبارتند از نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: برهان احمدی، پژوهشگر: برهان احمدی و لیلا باغ‌پیرا، فیلم‌بردار: امیر علی‌ویسی، صدابردار: ارسطو مفاخری، دستیار فیلم‌بردار: سیروان خضری، دستیار صدابردار: مبین آذرمیدخت، مدیر تولید: مهدی خلیلی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: نظیر میرزایی، تدارکات و حمل و نقل: فرزاد ضرغامی.
یادآور می‌شود برهان احمدی کارگردانیِ مستندهای «زندگی در آرشیو» و «رش هرمه» را برعهده داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار