درنمایشگاه صنعت آب ایران؛

عروسک باران‌خواه یا «چمچه خاتون» رونمایی شد

تبریز (پانا) - مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از رونمایی عروسک باران‌خواه، دست‌ساز و آیینی «چمچه خاتون» در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران»، با مشارکت ۱۶۴ شرکت داخلی و خارجی، ۹ دی‌ماه با حضور وزیر نیرو خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
عروسک باران‌خواه یا «چمچه خاتون» رونمایی شد

به گزارش آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده با اعلام این خبر عنوان کرد: عروسک باران‌خواه و دست‌ساز «چمچه خاتون» یا «چمچه گلین» که از دیرباز در منطقه آذربایجان در آیین باران‌خواهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران» رونمایی شد.

وی اظهار کرد: زمانی که باران نمی‌بارد و کم آبی مردم را به ستوه می‌آورد، «چمچه خاتون» را می‌سازند تا با دست به دعا شدن و برگزاری آیینی نمادین، ابرهای بارنده را فراخوانند و زمین را سیراب از آب‌های جاری ببینند.

بر این اساس، «چمچه خاتون» یا «چمچه گلین» نماد امید انسان به رحمت الهی است که در مدت چهار روز و طی روزهای ۹ تا ۱۲ دی‌ماه در فضایی به وسعت هفت سالن نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حضور خواهد داشت. زمان بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران»، همه روزه ساعت ۸ تا ۱۶ خواهد بود و بازدید برای عموم آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار