اهدای مدرک درجه یک هنری به یک نوازنده دف

تهران (پانا) - از سوی شورای عالی ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور مدرک درجه یک هنری در رشته موسیقی و نوازندگی ساز دف به دکتر عماد توحیدی اعطا شد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اهدای مدرک درجه یک هنری به یک نوازنده دف

عماد توحیدی آهنگساز، نوازنده و مدرّس نام آشنای موسیقی ایران و مؤلف نخستین کتاب آموزش دف نوازی در سال ١٣٧١ با عنوان "شیوه دف نوازی" است. این اثر با بیش از سی نوبت تجدید چاپ و مجموع شمارگانی بالغ بر یکصد و ده هزار نسخه، در صدر لیست پرفروش ترین کتب موسیقی ایران قرار دارد.از آثار او میتوان به آهنگسازی آلبوم های "کولی کوبی"، "ذوالجناح"، "قلندروار" ، "ازدحام سکوت"، "شمس جان"، "در بهار تو را صدا کردم"، "جان بخارا"، "هزار آرزو"، "لالایی های دره مهتاب" و دهها موسیقی فیلم، تئاتر، سریال و انیمیشن اشاره کرد.
بنیان گذاری آموزش علمی دف نوازی در موسیقی ایران توسط عماد توحیدی، تفكّر مؤلف و نوجوی وی در نوازندگی ساز دف و تسلّط او بر شیوه های نوازندگی نمونه های مشابه این ساز و بیش از سه دهه پژوهش در مورد پیشینه و شیوه نوازندگی و ریتم های مرسوم شمار زیادی از سازهای کوبه ای، موجب طراحی الگوهای ریتمیک مبتکرانه و خلق آثار نوین "ریتم_محور" بسیاری در موسیقی ایران توسط او شده است که از آن جمله میتوان به آلبوم های "سرزمین آفتابگردان" ،" ترانه های کبود" ،"رقص قطره" و "نی نامه" اشاره کرد.
عماد توحیدی دانش آموخته کارشناسی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد دانشگاه هنر و دکترای فیلولوژی دانشگاه مسکو است و دهها مقاله علمی، پژوهشی او در نشریات داخلی و خارجی منتشر شده است. او سر مدخل عنوان "دف" در چندین دایره المعارف زبان شناسی و واژه نامه مرجع موسیقی است. عضویت در چندین شورای عالی موسیقی، مدیریت فرهنگی، رسانه ای و دانشگاهی و داوری جشنواره های مختلف هنری از دیگر فعالیتهای اوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار