تهیه کننده برنامه تلویزیونی «بفرمایید روضه» در گفت‌وگو با پانا:

روضه خوانی در یزد ویژه محرم نیست

تهران (پانا) - تهیه کننده برنامه تلویزیونی «بفرمایید روضه» می گوید روضه سنتی مردم یزد در سه بخش سخنرانی، پامنبری و مداحی در قالب این برنامه روی آنتن شبکه «شما» می‌رود.

کد مطلب: ۱۲۰۸۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
روضه خوانی در یزد ویژه محرم نیست

«محمدحسین ملک‌زاده» تهیه کننده برنامه تلویزیونی «بفرمایید روضه» با اشاره به اینکه این برنامه پنجمین سال تولید خود را پشت سر می گذارد، گفت: «این برنامه زنده از حدود 2 سال پیش به دلیل کرونا در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر روی آنتن صداوسیمای مرکز یزد می رود البته تنها نوبت صبح آن از شبکه «شما» پخش می شود.»

وی ادامه داد: «برنامه «بفرمایید روضه» در حقیقت همان روضه سنتی یزد است که سه بخش سخنرانی، پامنبری و مداحی دارد و هر روز برای این بخش ها افراد متفاوتی در استودیو حاضر می شوند. این برنامه در یک استودیوی تلویزیونی که کاملا سیاه پوش شده و به شکل حسینیه درآمده است، روی آنتن می رود.»

به گفته تهیه کننده «بفرمایید روضه»، علاوه بر کارمندان صداوسیما مهمانان بیرونی از جمله نماینده ولی فقیه، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و... در این مجلس شرکت می کنند.

ملک زاده با اشاره به اینکه در تمام طول سال روضه خوانی در یزد برپا است، تشریح کرد: «روضه خوانی در یزد ویژه محرم نیست چراکه مردم یزد روضه را دوست دارند و در مجالس شرکت می کنند البته نیت ما از تولید این برنامه این بود که کسانی که به هر دلیلی نمی توانند در مجلس عزای سیدالشهدا شرکت کنند با این برنامه در خانه خود به عزاداری بپردازند.»

به گفته وی، قهوه دادن، چاووشی خوانی و انداختن شال بر گردن مداح توسط بانی مجلس 3 نمونه از سنت های یزد در اقامه عزا و روضه است.

تهیه کننده «بفرمایید روضه» در پایان با اشاره به اینکه پخش این برنامه تا 13 محرم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: «ما یک گروه هستیم که این برنامه را پیش ببریم و همه همکاران خالصانه کار می کنند. خواست ما این است که بتوانیم اربعین امسال پیاده به کربلا برویم.»

این برنامه تلویزیونی کاری است از صداوسیمای مرکز یزد که تا 13 ماه محرم هر روز ساعت 8 از شبکه «شما» پخش می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار