درگفت و گو با پانا

سیاوش چراغی پور: نقش‌های مکمل همیشه برنده یک قصه هستند

نقش بازیگر مکمل در فیلم‌ها چیست/ «آبجی» زمان مصرف ندارد/ فکر می کنم «بچه مهندس» فصل دیگری نخواهد داشت

تهران (پانا) - سیاوش چراغی‌پوربازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون معتقد است فیلم سینمایی «آبجی» حرف درستی را در ارتباط با اتحاد خانواده بیان می‌کند، به همین دلیل فیلمی است که زمان مصرف ندارد و حالا نیز زمان خوبی برای اکرانش است.

کد مطلب: ۱۱۹۳۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سیاوش چراغی پور: نقش‌های مکمل همیشه برنده یک قصه  هستند

سیاوش چراغی‌پور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره حضور در نقش‌های غیراصلی اما تاثیرگذار در فیلم‌های سینمایی به پانا گفت: «اعتقادم این است که نقش مکمل همیشه برنده یک قصه است؛ نقش پیش‌برنده به ظاهر نقش اصلی است اما اگر در کنارشان بازیگرهای محکم و پرقدرتی در قالب نقش مکمل نباشند به نظرم یک جای کار می‌لنگد.»

وی تصریح کرد: «اساساً بازیگری در سینما از آنجایی خیلی مهم است که نقش‌های مقابل (پارتنرها) بتوانند همپای یکدیگر جلو بیایند ولی اینکه نقش‌های مکمل همیشه می‌توانند تاثیرگذارتر باشند، اعتقاد قلبی من است به همین دلیل تمام تلاشم را می‌کنم بتوانم نقش را طوری داشته باشم که آدم‌ها خیلی به طول آن فکر نکنند و به عمق و تاثیرش فکر کنند.»

چراغی‌پور که این روزها فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده را روی پرده سینماها دارد، درباره این فیلم و ویژگی‌های نقشی که در آن حضور دارد، توضیح داد: «اولین ویژگی این نقش در «آبجی» که آن را پذیرفتم، شخص خانم اشرفی‌زاده بود که قبلا در تله فیلمی که او ساخته بود، ایفای نقش داشتم و چند تله فیلم هم از ایشان دیده بودم که درخشان بودند. همیشه دلم می‌خواست که حضوری پررنگ‌تر در یک فیلم داشته باشم. وقتی این نقش را به من پیشنهاد داد، فیلمنامه را خیلی دوست داشتم چراکه این فیلم واقعا حرفی برای گفتن دارد که مختص به زمان خاصی نیست. به همین دلیل این پیشنهاد برایم ارزشمند بود.»

وی با اشاره به حذف برخی سکانس‌ها از نقشی که ایفا کرده است، بیان کرد: «متاسفانه به دلایلی چون محدودیت زمانی اثر، برخی سکانس‌هایی که من حضور داشتم حذف شده بود اما همین که این فیلم اینقدر نرم و روان بود، از حضور در آن بسیار خوشحالم.»

این بازیگر که در عرصه فیلم کوتاه نیز حضوری پررنگ دارد، درباره اکران «آبجی» نیز پس از ۶ سال گفت: «وقتی یک فیلمساز، قصه‌ای را می‌نویسد و اقدام به ساخت فیلمنامه‌ای می‌کند، طبیعتاً آن موقع حس می‌کند که زمان ساخت اثرش است و بهترین تاثیر را خواهد داشت. در مورد «آبجی» که حال و هوای تاثیرگذار غم‌انگیزی دارد اما اینقدر حرف درست و مهمی را در ارتباط با اتحاد خانواده -چیزی که در حال از بین رفتن است- بیان می‌کند، به همین دلیل فیلمی است که زمان مصرف ندارد و حالا نیز زمان خوبی برای اکرانش است.»

چراغی پور چندی پیش در گفت و گو با موج نیز به حضورش در سریال بچه مهندس اشاره کرده بود و گفت: «حال من در فصل یک و دو سریال بچه مهندس خیلی خوب بود و به دلیل فیلمنامه، کارگردانی خوب و قصه جدید و دغدغه مندی که داشت با عشق و امید جلو آمدم. منتها در فصل سه اتفاقی در روند فیلمنامه افتاد و انگار سفارشی شد که قصه به سمتی برود که این حال و هوا را از بین برد.»

وی افزود: «واقعیت این است که ثابت شده که اگر بخواهیم چیزی را به مردم ما حقنه کنیم زیر بارش نمی روند ولی اگر قصه یا موضوعی باشد که از دل براید و سفارش پشتش به معنای جهت گیری پشتش نباشد، قطعا خودش پیش میرود و بر دل مخاطب می نشیند. من به دنبال قضاوت کسی نیستم اما معتقدم که قصه خودش باید بگوید که مسیرم کجا است نه اینکه کسی یا ارگان و نهادی از بالا این مسیر را تعیین کند.»

چراغی پور تصریح کرد: «من شنیدم که ظاهرا با تصمیم هم نویسنده و هم تهیه کننده کار، دیگر قرار نیست که این سریال ادامه پیدا کند و ان شاءالله بتوانند قصه های دیگری که بهتر باشد را تولید کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار