بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی سعدی تا سال آینده در شیراز

شیراز (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از افتتاح مجتمع فرهنگی سعدی تا سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۹۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی سعدی تا سال آینده در شیراز

مصیب امیری عنوان کرد: باحمایتهای رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و استاندار فارس، امید واریم که بتوانیم مجتمع فرهنگی سعدی را تا مراسم بزرگداشت سعدی در اردیبهشت سال 99 به بهره‌برداری برسانیم و امروز ما این نوید را به علاقه‌‌مندان این شاعر بزرگ فرهنگ و ادب پارسی می‌دهیم.

او در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه این شاعر برجسته ادامه داد : سعدی شیرازی، اسطوره مسلم فصاحت و بلاغت است و به فرخندگی این روز بزرگ، بر خوان حکمت و دانش او حضور یافته‌ایم تا به قدر همّت خویش، خوشه‌چین معرفت او باشیم .

او افزود: سعدی یکی از شاعران بزرگ زبان پارسی است که آوازه آثارش مرزهای شرق و غرب را درنوردیده و همگان را مجذوب کلام خویش ساخته است.

آیین گرامیداشت شیخ اجل سعدی شامگاه گذشته در آرامگاه او، با حضور ادیبان، فرهنگوران و مردم برگزارشد و برنامه هایی از جمله گلباران آرامگاه این شاعر گرانمایه ، برپایی نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی از آثار سعدی، اجرای برنامه های نمایشی و اهدای بخشی ازهزینه مراسم و بسته های حمایتی به اهالی سیل زده شهرک سعدی ، بخشی از برنامه‌های روز گذشته بود و امروز نیز نشست‌های علمی تخصصی در خصوص آثار سعدی در کتابخانه و مرکز اسنادملی شیراز در حال برگزاریست.

یکم اردیبهشت‌ ماه، به مناسبت نگارش گلستان سعدی، به نام این شاعر پرآوازه قرن هفتم هجری قمری، در تقویم ملی ثبت شده است و افزون بر ایرانیان، دیگر کشورها نیز یادش را در این روز گرامی‌ می‌دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار