بهره گیری از خرد جمعی بهترین راه برون رفت از مشکلات آموزش و پرورش

شیراز(پانا) – در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش فارس علی عسکر نجفی به عنوان مدیر کل منصوب شد و از زحمات مدیر کل اسبق و سرپرست سابق این اداره قدردانی شد.

کد مطلب: ۸۴۷۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بهره گیری از خرد جمعی بهترین راه برون رفت از مشکلات آموزش و پرورش

معاون وزیر و رئیس مرکز اداره سنجش وزارت آموزش و پرورش فارس در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: با توجه به قانون بازنشستگی، در اسفندماه ۹۶ مجبور به تعیین سرپرست برای این جایگاه شدیم تا مدیر کل جدید انتصاب شود.

عبدالرسول عمادی با اشاره به طولانی شدن زمان سرپرستی آموزش و پرورش فارس گفت: در ابتدا با توجه به نظر وزیر آموزش و پرورش که مدیران نباید بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت داشته باشند، سرپرستی را برعهده کسی نهادیم که گزینه مدیرکلی نبود و قرار شد تا در یک فضای آرام گزینه مناسب را برای مدیریت این نهاد عظیم انتخاب کنیم.

وی با اشاره به حساسیت جایگاه آموزش و پرورش افزود: با توجه به این حساسیت بسیار زیاد، ساماندهی نیروی انسانی و مسئله ثبت نام دانش آموزان با برنامه ریزی های انجام شده با موفقیت انجام شد.

معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: با وجود کاندید های بسیار برای جایگاه مدیر کل آموزش و پرورش فارس، در نهایت از بین تمامی گزینه های خبره و توانمند علی عسکر نجفی به انتخاب وزارت آموزش و پرورش رسید.

عمادی همچنین از مسئولان آموزش و پرورش استان فارس خواست تا با توجه به این کهفارس یکی از پرنماینده ترین مجامع را در مجلس شورای اسلامی دارد، از ظرفیت های موجود در مجلس برای پیشبرد اهداف آموزشیو تربیتی خود استفاده نمایند.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با اشاره به این که آموزش و پرورش فارس بسیار بزرگ و پرحجم است، عنوان کرد: قریب به 900 هزار دانش آموز و جمع کثیری از فرهنگیان در استان فارس قرار دارند که این امر سبب پدید آمدن مشکلات بسیاری در آموزش و پرورش فارس شده است.

هادی پژوهش ادامه داد: کسی که برای این جایگاه مهم انتخاب می شود باید در راستای اعتلای فرهنگ در کشور تلاش کند و ما باید دست در دست هم دهیم تا مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را در حوزه تربیت و آموزش مرتفع نماییم.

وی در خصوص اعتماد به جوانان برای آبادانی کشور تصریح کرد: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی به جوانان اعتماد کردیم و در برابر دشمنان ایستادیم، امروز هم باید با اعتماد به جوانان در عرصه های مختلف در برابر مشکلات و کمبود ها ایستادگی کنیم تا پیشرفت و آبادانی کشور حاصل شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس زمان سرپرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس را دورانی برزخ گونه دانست، و خاطرنشان کرد: چنان که فرهنگیان فارس همواره در کشور خوشنام و ماندگار بوده اند، چنین جایگاه حساسی نباید بیش از اندازه در حالت سرپرستی باقی بماند، در غیر این صورت با مشکلات بسیاری رو به رو خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس پس از معارفه در بخشی از سخنان خود از استان فارس به عنوان ایران کوچک یاد کرد و در خصوص آموزش و پرورش این استان بیان داشت: آموزش و پرورش فارس با دربرگیری 900 هزار دانش آموز، بیش از 9 هزار مدرسه و 65 هزار فرهنگی و 60 هزار بازنشسته این عرصه، به عنوان بزرگترین نهاد استان به شمار می رود.

علی عسکر نجفی با بیان این که فعالیت خود را از ابتدا در جایگاه معلمی آغاز کرده است و اکنون به این جا رسیده است، گفت: با توجه به این که خود روزی معلم بوده ام، از وضعیت زندگی معلمان و مشکلاتشان آگاه هستم، و امیدوارم با کمک خدواند متعال این مسئولیت سنگین را به انجام رسانم.

وی تنها راه رفع مشکلات موجود در آموزش و پرورش فارس را استفاده و یاری از خرد جمعی دانست و افزود: آموزش و پرورش فارس باید به سمت کاهش تمرکز حرکت کند، و اداره آموزش و پرورش به استان ها واگذار شود تا بومی سازی در آن انجام پذیرد.

وی همچنین حضور بانوان در امور را به عنوان نیمی از جمعیت کشور امری مهم دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: برای پیشرفت در نظام آموزشی استان باید راهکار های اجرایی شدن سند تحول بنیادین که چندین سال تدوین آن زمان برده و چکیده ای از نظام آموزشی است، را در راس کار قرار دهیم.

نجفی همچنین از مسئولان خواست تا به دور از حاشیه ها و جهت گیری های سیاسی دست به دست هم برای پیشرفت اداره آموزش و پرورش تلاش کنند.

وی همچنین استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی را امری مهم و ضروری در نظام آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: در حال حاضر 4/14 درصد از نظام آموزشی استان در دست بخش خصوصی که از میانگین کشوری هم بیشتر است و باید از ظرفیت های ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید تعاملی دو سویه با مردم و مسئولین داشته باشد، که رسانه های عمومی به عنوان چشم و گوش مردم، با تعاملی بیش از پیش با این اداره در جهت تحقق این امر داشته باشیم.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار