تقدیر از 45 معلم نمونه استانی در فارس

شیراز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس هدف از ارسال پیامبران الهی را تعلیم و تربیت بوده و معلم نیز رسالتی پیامبر گونه دارد و آنها خود انتخاب می کند تا بسوزد و شمع محفل بشریت باشد.

کد مطلب: ۸۱۹۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از 45 معلم نمونه استانی در فارس

عبدالرسول احمدی در سی و چهارمین آیین بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان نمونه استان فارس، با تاکید بر مقام شامخ معلم و تبریک این روز به همه فرهنگیان استان، گفت: هدف از ارسال پیامبران الهی تعلیم و تربیت بوده و معلم نیز رسالتی پیامبر گونه دارد و آنها خود انتخاب می کند تا بسوزد و شمع محفل بشریت باشد .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه" امام خمینی (ره) صلاح و فساد جامعه در دست معلم می دانست " افزود: بدون تردید نقش معلم، نقشی بی بدیل است .

وی با اشاره به انتخاب روز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم ، گفت: شهید مطهری یک نقاد ، جستجو گر و پژوهشگر بود و اعتقاد داشت که در یک برنامه تعلیمی و تربیتی، بعد علمی یکی از ابعاد آن است و باید به ابعاد دیگر آن نیز همچون بعد عقلانی، اخلاقی ، زیبایی و ... نیز توجه کرد و بر همین اساس نیز بسیاری از برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، استناد به کتاب شهید مطهری دارد .

وی با تاکید بر اینکه"همه معلمین باید به زندگی نامه و شخصیت و اندیشه شهید مطهری نگاه کنند "گفت: در سطح استان فارس نزدیک به ۴۰۰ فرهنگی در روند انتخاب معلم نمونه شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۸۰ معلم به عنوان معلم نمونه منطقه انتخاب شده و از این جمع نیز4۰ معلم به عنوان معلم نمونه استانی انتخاب شده اند .

وی دلیل برگزاری این مراسم را تقدیر از معلمان نمونه استانی عنوان کرد و گفت: در انتخاب معلمان نمونه در سطح منطق و استان، معیار های مختلفی همچون، جلوه های ایثار معلمی ،روش های تدریس ، فعالیت های تحقیقی و پژوهشی ، اکتشافات و اختراعات، مدرک تحصیلی ، ضمن خدمت و مواردی دیگر نقش داشته است .

وی در ادامه با اشاره به برخی از مطالبات فرهنگیان از وزارت آموزش و پرورش، گفت:دولت و وزارت متبوع تلاش دارند تا نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند و در استان نیز پی گیری های لازم از سوی استاندار و سایر مسئولین انجام شده است و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار