در ناحیه سه شیراز برگزار شد؛

شورای راهبری برنامه ملی «نشان» در راستای اجرای طرح نماد

ناحیه سه شیراز(پانا)-شورای راهبری برنامه ملی «نشان» با هدف افزایش نشاط، شادابی و امیدآفرینی و در راستای اجرای طرح نماد(‌نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) در تالار معلم اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز و با حضور مدیران مدارس و مربیان تربیت بدنی و ورزش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۵۹۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شورای راهبری برنامه ملی «نشان» در راستای اجرای طرح نماد

  به گزارش روابط عمومی اداره ناحیه سه شیراز، سید عبدالصمد موسوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در جمع فرهنگیان شرکت‌کننده با تأکید بر تغییر نگرش در زندگی گفت: شما میدان‌‌دار اصلی آموزش و پرورش هستید و در مدرسه که معتقدیم محل بروز و نمود همه برنامه‌های آموزش و پرورش است شما رهبری آموزشی می‌کنید. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز ادامه داد: تغییر را جدی بگیرید. شاه‌بیت سند تحول هم تغییر است که انسان را از روزمرگی نجات می‌دهد، از رخوت و سستی می‌رهاند، به سمت نشاط و امیدافرینی سمت و سو می‌دهد؛ همیشه حرفی و ایده‌ای نو داریم و هدف را با ایده های خلاقانه به بار می‌نشانیم. 

موسوی با اشاره به پیشینه‌ی طرح نماد در آموزش و پرورش گفت: دغدغه اصلی همه مسوولان بر اجرای صحیح این طرح است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید ویژه دارند و یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر سلامت را آسیب‌ها دانسته‌اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز طرح «نماد» را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های وزیر آموزش و پرورش دانست و گفت: برای داشتن جامعه سالم که به رشد مطلوب نسل جدید می‌انجامد، باید دانش‌آموزان را از آسیب‌ها دور نگه داشت و مهم‌تر اینکه تاب‌آوری را در آن‌ها افزایش دهیم و در این راه معلمان نقش ویژه دارند. 

سید کاظم حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز با تأکید بر اجرای برنامه ملی «نشان» در حوزه تربیت‌بدنی که در راستای اجرای بهتر طرح نماد و همراهی واحد پرورشی و تربیت بدنی در این بخش است گفت: برقراری ارتباط مؤثر اولیای تربیتی با دانش‌آموزان، برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح، برگزاری اردوهای کلاسی، مسابقه‌های ورزشی و انگیزشی از جمله فعالیت‌‌هایی است که در این راه تأثیرگذار است. 

حسینی به دستورالعمل طرح «نشان» اشاره کرد و گفت: در این طرح قصد داریم  با انجام برنامه‌های مفرح و لذت‌بخش در دل دانش‌آموز، امید به زندگی را ایجاد کنیم. محتوای خوب، لذت شرکت در بازی‌های گروهی، تفریح سالم و با هم بودن را به او بچشانیم و با ایجاد این فرصت به سهم خودمان نقش‌آفرینی کنیم. 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: نماد باید به سراغ دانش‌آموز رفت و با او صحبت کرد. نقش مشاوره‌ای و گوش دادن به درد دل‌های دانش‌آموزان فرصت خوبی برای مربیان و معلمان  تربیت بدنی است که با ایجاد ارتباط مؤثر می‌تواند به تاب آوری دانش‌آموز و کاهش آسیب‌ها کمک کند. 

حسینی به اختصاص اعتبار در طرح نشان اشاره کرد و گفت: اعتبارات خوبی را به مدارس اختصاص داده‌ایم و ۱۵۳ مدرسه از این اعتبار برخوردار شده‌اند تا با اجرای برنامه‌های متناسب ورزشی به نقش خود عمل کنیم. 

 

 

خبرنگار : فاطمه نیکوکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار