مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس:
ارتباط بین معلم و دانشآموز در مدرسه در افزایش یادگیری بسیار مهم است
فارس (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: ارتباط و تعامل در خانوادهها از شاخصهای موفقیت در خانوادهها است و کیفیت این ارتباط بسیار موثر است. بنابراین در مدارس نیز ارتباط بین معلم و دانشآموز در افزایش یادگیری بسیار مهم است.
![ارتباط بین معلم و دانشآموز در مدرسه در افزایش یادگیری بسیار مهم است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/vHz3rtBOyEzD/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHpSaaG3d5otYsAIKXaKdntA,,/892696fhsyqQ3S94PFuXaNJ-scaled.jpg)
به گزارش اداره اطلاعرسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس، فرشید قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در گردهمایی معاونین و کارشناسان آموزش متوسطه سراسر استان در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: پژوهشها نشان میدهد، درمراحل رشد جنینی، احساسات فرد از طریق پدران و هوش از مادر به فرزندان منتقل میشود.
وی افزود: اما در ادامه رشد، همراه بودن فرزند با پدروسپری کردن اوقات با یکدیگر، درافزایش وشکوفا شدن هوش فرد بسیار مؤثر است البته محیط در این فرآیند نیز بسیار مؤثر است.
قاسمی تصریح کرد: ارتباط و تعامل در خانوادهها از شاخصهای موفقیت در خانواده هاست و کیفیت این ارتباط بسیار مؤثر است بنابراین در مدارس نیز ارتباط بین معلم و دانشآموز، در افزایش یادگیری بسیار مهم است.
وی انگیزه را مهمترین عامل موفقیت در اهداف برشمرد و عنوان کرد: انگیزه به زندگی معنا میبخشد لذا اگر کسی از عهده چیستی چیزی برآید با چگونگی آن نیز خواهد ساخت و با انگیزه در مسیر اهداف تلاش میکند لذا شبانه روز تلاش خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس حل مسأله را از دیگر عوامل یادگیری عنوان و اظهار کرد: اگر قرار است دانشآموز بر DNA یادگیری فائق آید باید روش حل مسأله را به خوبی بداند.
وی افزود: معمولاً انسان زمانی به تفکر و تعقل میپردازد که با یک مسأله و یا چالش رو به رو میشود انواع تفکر را قبلاً داشتیم اما امروز تفکری به تفکرات قبلی اضافه شده است و آن بهرهمندی از هوش مصنوعی است.
قاسمی تصریح کرد: هوش مصنوعی میتواند در زمان بسیار کم، میلیونها اطلاعات را بررسی و راه حلی را در اسرع وقت ارایه کند لذا باید در مسیر استفاده از هوش مصنوعی حرکت کنیم و با استفاده هوش مصنوعی نقش معلم از تسهیلکننده یادگیری و دانشآموز ازجستجوگر، معلم به هماهنگکننده و دانشآموز به تسهیلگر تغییر نقش میدهند.
وی اضافه کرد: بسیاری از چالشها را با تلاش، همفکری و برنامهریزی حل شده است اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که باید برای حل آن، یا راهی یافت و یا راهی ساخت.
ارسال دیدگاه