دبیر جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی مطرح کرد:

جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی پلی برای آموزش دانش آموزان

فارس(پانا) - دبیر جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت:دانش‌آموزان مدارس فارس و دبیران مربوطه در ابن حوزه می‌توانند از موزه‌های فارس بازدید کنند و در این جشنواره شرکت کنند و این مشارکت پلی برای آموزش دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۵۱۲۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی پلی برای آموزش دانش آموزان

علیرضا تابش دبیر جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره چند رسانه‌ای با شعار جشنواره ایران ما میراث ما، میراث ما ایران است، افزود: هنر روایت‌گری در این کلانشهر نزد خبرنگاران و اصحاب رسانه است همچنین در زمانه‌ای به سر می‌بریم که هنر‌های ما را با رسانه ها به مردم اطلاع می دهیم.

وی ادامه داد: قطعاً کار هنرمندانه ایرانیان بسیار شکوفا است همچنین نگرانی ما باید درخصوص ضائقه‌سازی برای نسل نو باشد و باید با برگزاری این جشنواره‌ها میراث و موزه هارا برای جوانان و نوجوانان آشنا کنیم.

تابش با اشاره به اینکه جشنواره میراث فرهنگی به دنبال رشد آگاهی و سواد میراث فرهنگی است، تأکید کرد: هدف از ایجاد و برگزاری این جشنواره مردمی کردن این جشنواره است چرا که می‌خواهیم مردم از میراث و موزه‌های ما برای جذب آگاهی بیشتر بازدید کنند.

دبیر جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی با بیان اینکه ما در این جشنواره از تخت جمشید تا موزه حرم شاهچراغ و سعدیه حافظیه شاهد حضور هنرمندان خواهیم بود، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف شعر و موسیقی تولید محتوا خواهیم داشت همچنین در پردیس هنر شهر مجموعه‌ای که آثار سینمایی به جشنواره رسیده را در طول روز‌های جشنواره به نمایش خواهیم گذاشت.

وی یاد‌آور شد: از ۱۲ تا ۱۸ آبان ماه به مدت یک هفته بازدید رایگان از بنا‌های تاریخی میراث فرهنگی خواهیم داشت همچنین اقدامی که در فارس شده قابل تقدیر است و این جریان می‌تواند در همه استان‌های کشور مورد توجه هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا قرار گیرد.

تابش اضافه کرد: سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی نیمه دوم آبان‌ماه در شهر تاریخی شیراز برگزار می‌شود.

به گفته تابش دانش‌آموزان مدارس فارس و دبیران مربوطه به موزه‌ها و تاریخ می‌توانند از این موزه‌ها بازدید کنند همچنین امروز والدین و دانش‌آموزان در رأس آموزش هستند که باید حضور پیدا کنند و این هدیه وزارت میراث فرهنگی به اهالی مردم شیراز به ویژه آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: این سال‌ها خبرنگاران عشق ایران دوستی داشتند و به تهیه خبر درخصوص این حوزه پرداختند و خوشحالیم که همچین خبرنگارانی را در این استان داریم.

دبیر جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه تولیدات زیادی خوشبختانه در سکو‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی درحال تولید است، تصریح کرد: درخصوص موزه و‌اشیای موزه‌ای با کپشن تخصصی تولیداتی را کمتر شاهد هستیم که باید افزایش یابد.

وی از خبرنگاران خواست که این یک هفته که موزه گردی در شیراز رخ می‌دهد لطفاً به تهیه خبر و گزارش تصویری از این موزه‌ها بپردازند تولید محتوا را انجام دهند روایت‌گری کنند و افزایش سواد میراث فرهنگی در رأس کار وزارت خانه میراث فرهنگی است را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار