رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس:

نقشه راه علمی فارس بر اساس گام دوم انقلاب است

فارس (پانا) - رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس گفت: نقشه راه علمی که سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اجرا می‌کند بر اساس گام دوم انقلاب است.

کد مطلب: ۱۴۹۶۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نقشه راه علمی فارس بر اساس گام دوم انقلاب است

مجید میکائیلی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی با بیان اینکه استان فارس در حوزه رسانه، یک استان پویا و فعال است، افزود: اهمیت کار در حوزه رسانه بسیار مهم است و از شما تقدیر و تشکر داریم که اخبار این مجموعه را رسانه‌ای می‌کنید.

وی با بیان اینکه نقشه راه علمی که سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اجرا می‌کند بر اساس گام دوم انقلاب است، گفت: این مجموعه در حوزه‌ها و علوم مختلف در حال کار است.

میکائیلی، اولویت بسیج علمی را حمایت از کارآفرینان و دانش‌بنیان‌ها دانست و تصریح کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس تلاش کرده تا شبکه‌ها و هسته‌های مسئله‌محور دانشجویی را در راستای نقش‌آفرینی در استان فارس فعال کند.

وی ادامه داد: این مجموعه در هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و مردمی در تحقق اقتصاد دانشجویان در سطح استان فارس تلاش کرده است.

به گفته رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس، تاکنون ۴۵ کارگروه نخبگان در این استان تشکیل شده است. همچنین ۱۰۰ پایگاه علمی هم در راستای فعال‌سازی نخبگان شهرستان‌ها ایجاد شده است.

میکائیلی ادامه داد: در تولید و حل مسئله در کارگروه نخبگان در حوزه‌های مختلف همچون صنعت، گردشگری، کشاورزی و اجتماعی، اقداماتی را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس به ایجاد بانک اطلاعاتی در موضوعات مختلف همچون برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان پرداخته است، تصریح کرد: همچنین در نظر داریم که یک شبکه عظیم علمی را در سطح استان شکل دهیم؛ چرا که ذائقه مردم به سمت هوش مصنوعی رفته و در سطح شهرستان‌ها باید جاذبه‌های علمی را در تمام اماکن مدرسه، مسجد و دانشگاه ایجاد کنیم.

میکائیلی، یکی از اهداف کلی این سازمان را ایجاد مجتمع علم و فناوری اسوه فارس عنوان کرد و یادآور شد: مجتمع علم و فناوری، فراتر از یک مرکز رشد، اقدامات علمی را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با بیان اینکه یکی از اقداماتی که با کمک مسئولان استانی انجام دادیم، تشکیل کارگروه برای حل مشکلات علمی است، ادامه داد: با ایجاد کارگروه‌های مختلف با همکاری مسئول استانی باید به حل مشکلات نخبگان و دانش‌بنیان‌ها در شهرستان و استان‌ها بپردازیم.

این مسئول از ایجاد شبکه‌سازی نخبگان در این استان خبر داد و ادامه داد: همچنین در مباحث مختلف همچون نظرسنجی انتخاباتی 2 سازمان بسیج علمی و فناوری و همچنین سازمان صداوسیما شبکه بزرگ نظرسنجی را در طول سال انجام می‌دهد.

میکائیلی افزود: طرح نخبه‌پروری در حال انجام است که ظرفیت و استعدادهایمان را در مساجد و اماکن عمومی شناسایی می‌کنیم و یک هویت‌بخشی و ایجاد شبکه به مجموعه‌های مردمی می‌دهیم. همچنین مجموعه‌ای به نام شرکت پیشگامان که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان است را در استان ایجاد کردیم تا بتوانیم به ابتکارات و طرح‌های دانش‌بنیان نخبگان علمی در زمینه تجاری‌سازی دانش کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار