رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

ویژگی برجسته ملت ایران، فرهنگ و هنر است

فارس(پانا)-رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر ملتی یک‌سری ویژگی‌های برجسته دارد و ویژگی برجسته ملت ایران، فرهنگ و هنر است و شیراز نگین آن است همچنین فرهنگ و هنر جایگاه والایی در تمدن ایرانیان دارد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
 ویژگی برجسته ملت ایران، فرهنگ و هنر است

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین رونمایی از پوستر اجلاسیه شهدای رسانه محور مقاومت و پوستر تکریم فعالان مسجدی به مناسب روز جهانی مسجد که همراه با تجلیل از خبرنگاران در شیراز برگزار شد، گفت: هر ملتی یک‌سری ویژگی‌های برجسته دارد و ویژگی برجسته ملت ایران، فرهنگ و هنر است و شیراز نگین آن است همچنین فرهنگ و هنر جایگاه والایی در تمدن ایرانیان دارد.

وی گفت: ارزش و اهمیت فرهنگ و هنر در بین ملت ایران چگونه است که حتی دشمنان هم در دوره‌های مختلف در نهایت در مقابل فرهنگ و هنر ملت ایران تسلیم شد و حتی برخی‌ها جزو حامیان فرهنگ و هنر این سرزمین شد.

سلیمانی با تصریح اینکه در برهه‌ای از تاریخ، فرهنگ و هنر سد محکمی در مقابل مهاجمان شدبیان کرد: فرهنگ و هنر امروز به رسانه هم مزین شده است؛ یعنی در عصر فرهنگ و هنر و رسانه قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه رسانه امروز باید مبتنی بر ریشه‌های فرهنگ و هنر شود، گفت: دوره انقلاب اسلامی، عصر فرهنگ و هنر و رسانه است و باید از آخرین فناوری‌ها در توانمندسازی اصحاب رسانه استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه ملت ایران از هزاران سال پیش در خلق فناوری‌های پیام‌رسانی جزو اولین‌ کشور ها بوده است همچنین امروز عصر فرهنگ و هنر و رسانه است و باید در این زمینه‌ها بدرخشیم؛ اضافه کرد: اگرچه ملت ایران همواره در عرصه فرهنگ و هنر چون نگینی درخشیده انو و چنانچه ملتی نیست که بتواند در زمینه فرهنگ و هنر به ملت بزرگ ایرانی فخرفروشی کند.

وی تصریح کرد:یکی از فعال‌ترین استان ها  در زمینه رسانه و فضای مجازی فارس است که این خصلت مبتنی بر ریشه فرهنگی، هنری عمیق اسلامی این دیار است و فرهنگ و هنر پس از ورود اسلام به سرزمین ما رشد و اعتلا پیدا کرد. تمام تجلیات برجسته جهانی مربوط به دوره پس از اسلام است و این بسیار ارزشمند است که نباید از آن غفلت کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد:این آمادگی داریم که از هیئت‌های اندیشه‌ورز در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه پشتیبانی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری دومین کنگره شهدای فارس که در آبان‌ماه امسال هم‌زمان با سالروز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: ملت ایران برای ملت‌های دنیا صلح و سعادت و آزادی را طلب می‌کند و پرچم‌دار صلح و سعادت و آزادی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه ۳۰ مردادماه روز جهانی مسجد است، گفت: به همین مناسبت از فعالان مساجد، اعضای هیئت‌امنا و بانیان مساجد و پایگاه‌های مقاومت مساجد در سراسر کشور تجلیل خواهیم کرد.

سلیمانی افزود: مسجد باید کارکردهای متنوع و چندگانه‌ای در خدمت به مردم و با حضور مردم داشته باشد نه اینکه دستگاه‌های دولتی بخواهند به این کارکردهای مسجد ورود کنندهمچنین مسجد هم پایگاهی برای عبادت و هم محل رسیدگی به امور محله و پاسخ‌دادن به نیازهای مردم و کانون جوشانی برای پاسخ به نیازهای مختلف محلات باشد، گفت: رسانه مسجد باید فعال شود و دسترسی مردم را به اخبار و اطلاعات تسهیل کند.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار